OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som vår ekonomichef får du en nyckelroll i företaget, där du förväntas bidra till både lönsamhet och tillväxt. Du rapporterar till vd och ingår i Östersundshems ledningsgrupp. Med din expertis och erfarenhet förväntas du vara ett bollplank till vd och övriga i ledningsgruppen.
Vill du vara med och påverka Östersundshems framtida tillväxt och lönsamhet? Är du en samhällsbyggare som vill skapa ett hem för alla?
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du leder och fördelar arbetet inom ekonomiavdelningen, som idag består av sju kompetenta medarbetare. Som ekonomichef ansvarar du över företagets sedvanliga budgetarbete samt framtagande av tertial- och årsbokslut. Du utför momsredovisning och är rådgivande i moms- och skattefrågor.
I rollen har du har också ansvar för fastighetsdeklarationer och bolagets projektredovisning.
Förutom att leda och fördela arbetet ingår även att utveckla rutiner och processer för att effektivisera ekonomiarbetet inom företaget, samt att fungera som sekreterare i styrelsen.
Kvalifikationer och erfarenhet
För att lyckas i rollen ser vi att du har högskoleutbildning inom relevant område, gärna inriktning redovisning/revision och minst 5 - 10 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete samt att du tidigare arbetat som ekonomichef med arbetsledaransvar, gärna inom fastighetsbranschen. Du bör också ha drivit förändringsarbete, såväl strategiskt som verksamhetsinriktat. Erfarenhet av redovisning enligt K3- regelverket samt grundläggande kunskaper i fastighetsvärdering är också ett krav.
Det är meriterande om du tidigare arbetat i ledningsgrupp och styrelse samt med några av systemen Incit Xpand, Capego/Wolters Kluwer, INSIKT eller Admin Control.
Personliga egenskaper
För att trivas på Östersundshem och för att vara framgångsrik i denna roll är du engagerad som person, noggrann och strukturerad. Du trivs med att arbeta såväl strategiskt som operativt i både stora och små frågor. Du ska vara serviceinriktad - samtidigt som du ställer krav på organisationen.
Ditt kommunikativa ledarskap är präglat av intresse och förmåga att utveckla såväl medarbetare som verksamhet.
Ansökan och kontaktperson: Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV och personliga brev på experis.se, i pdf-format.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist, 070 - 377 20 63 alt mail: annakarin.bergqvist@se.experis.com.
Sista ansökningsdag: 22 mars -20
Vi välkomnar din ansökan!