OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som vår förvaltningschef har du en nyckelroll i företaget och förväntas bidra till företagets tillväxt samt lönsamhet. Du rapporterar till VD och ingår i Östersundshems ledningsgrupp.
Vill du vara med och påverka Östersundshem framtida tillväxt och lönsamhet? Är du en samhällsbyggare som vill skapa ett hem för alla?
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som vår förvaltningschef har du ett övergripande ansvar över driftsnettot för våra fastigheter. Du driver ett kostnadseffektivt arbete avseende tillsyn och skötsel, reparationer, energiuppföljning, lägenhetsunderhåll samt tar fram egna förslag till investeringsbeslut. Du deltar som kravställare i olika fastighetsprojekt och säkerställa att egenkontroller samt myndighetskrav uppfylls.
Du leder det operativa arbetet med hjälp av tre fastighetsförvaltare, energiingenjör och besiktningsman med underställd personal. Inom avdelningen finns idag totalt 22 medarbetare.
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av att leda personal samt har relevant akademisk utbildning, alternativt motsvarande erfarenhet från tidigare anställningar som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
För att lyckas i rollen vill vi att du tidigare arbetat som fastighetsförvaltare/fastighetschef med chefs-/ledaransvar. Du bör även ha arbetat med att driva förändringsarbete strategiskt och verksamhetsinriktat. Du innehar B-körkort.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i offentlig organisation, upphandlingar i enlighet med LOU (Lagen om offentlig upphandling) samt om du har erfarenhet av fastighetssystemet Incit Xpand.
Personliga egenskaper
För att trivas på Östersundshem och för att vara framgångsrik i denna roll är du en engagerad person som är noggrann och strukturerad. Du trivs med att arbeta såväl strategiskt som operativt i både stora och små frågor. Du är serviceinriktad - samtidigt som du kan ställa krav på organisationen.
Ditt kommunikativa ledarskap är präglat av intresse samt förmåga att utveckla både medarbetare och verksamhet.
Ansökan och kontaktperson
Du söker tjänsten via experis.se där du laddar upp CV och personligt brev, gärna i pdf-format. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på 070 - 377 20 63 alt mail annakarin.bergqvist@se.experis.com
Sök gärna så snart som möjligt då vi arbetar med löpande urval. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Sista ansökningsdag: 11 mars -20
Vi välkomnar din ansökan!