OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du framtidsorienterad, driven och gillar utmaningar? Söker du ett spännande jobb inom avdelningen fastighetsutveckling med övergripande ansvar för verksamhet, personal och resultat? Då kan rollen som fastighetsutvecklingschef på Östersundshem passa dig!
Beskrivning
Som fastighetsutvecklingschef hos Östersundshem är ditt uppdrag att leda fastighetsutvecklings- avdelningen med övergripande ansvar för verksamhet, personal och resultat. Detta innefattar planering och genomförande av projekt inom nybyggnation samt större underhållsprojekt i befintligt fastighetsbestånd. Ditt ansvar för nybyggnation sträcker sig från projektidé, markanskaffning, framtagande av detaljplaner, projektering och genomförandet, avslutat med en överlämning till förvaltningsavdelningen.
Exempel på uppgifter som ingår i rollen:
Ansvara för bolagets byggnation.
Ansvara för bolagets utveckling av byggprocesser samt framtagande av rutiner för styrning och uppföljning av bolagets bygg- och installationsprojekt.
Övergripande personalansvar för avdelningens medarbetare och ansvar för kompetensförsörjning/kompetensutveckling.
Ansvara för myndighetskontakter i samband med om- till- och nybyggnadsprojekt.
Medverkar vid projektutveckling samt fastighetsförvärv/försäljningar.
Din profil
Du har en civil- eller högskoleingenjörsexamen eller motsvarande relevant utbildning. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av att drivit större nybyggnads- och underhållsprojekt, inklusive plan/bygglov, projektering, genomförande, kostnadsstyrning.
Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsbranschen och kunskaper rörande bostadsmarknaden. Du har goda kunskaper i fastighetsekonomi och har förståelse för skillnaden mellan investerings- och projektkalkyler.
Vidare är det meriterande om du erfarenhet och kunskap om:
Upphandlingar enligt LOU och framtagande av förfrågningsunderlag
Bruksvärdessystemet och standardhöjande åtgärder mm.
Fastighetsvärdering.
Fastighetsförvärv och försäljningar.
Att driva förändringsarbete såväl strategiskt som verksamhetsinriktat.
Erfarenhet från fastighetsbolag med komponentredovisning (K3).
IT-baserade fastighetssystem som till exempel Momentum eller Vitec.
Som person är du/vill du/har du:
Självdriven och initiativrik, tar ett aktivt ansvar för att hitta nya och effektiva lösningar.
Leverera resultat och avsluta uppgifter.
Ordningsam, strukturerad och van att arbeta systematiskt.
Förmågan att driva flera projekt samtidigt.
En engagerad ledare och lagspelare.
Vi är övertygade om att tydlighet, samarbete och gemenskap skapar trivsel och leder till goda resultat. Vi söker dig som kan bidra med ett tydligt ledarskap, en stark förmåga att samarbeta och ett positivt engagemang.
Vi erbjuder dig:
Goda arbetsvillkor och stimulerande arbetsuppgifter.
Utbildning och stöd i Lagen om offentlig upphandling.
Utbildning och stöd i investeringskalkylering.
Om Östersundshem
Östersundshem är ett modernt fastighetsföretag som fokuserar på att erbjuda attraktivt och tryggt boende genom engagerad förvaltning och aktiv utveckling av våra fastigheter.
Östersund som kommun växer – 2040 ska vi vara 75 000 invånare. Företag väljer att nyetablera sina verksamheter i kommunen och det kommer att behövas fler bostäder för att klara av kommande företagsetableringar.
Vi strävar efter att alla som bor hos oss ska känna sig hemma oavsett livssituation. Vi finns till för att våra hyresgäster ska ha ett hem att längta till oavsett i vilket livsskede man befinner sig i. Varje dag arbetar vi för att våra hyresgäster ska trivas, ha en trygg tillvaro och leva i goda livsmiljöer. Vi är cirka 55 medarbetare som arbetar tillsammans för att erbjuda ett attraktivt och hållbart boende i Östersund med omnejd.
Du välkomnas till en miljö med stort mod, glädje och ansvar!
Vad händer när du sökt tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Britta Kereby på 070-521 84 34 alternativt britta.kereby@onepartnergroup.se eller Christoffer Sjöstedt på 073-064 16 71 alternativt christoffer.sjostedt@onepartnergroup.se
I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning, vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.
Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.