OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En dag på jobbet
Du ska med stort engagemang vara med och utveckla förskolans verksamhet i samspel med kolleger, barn och vårdnadshavare. Vi vill att du ser språkutvecklande arbetssätt, pedagogiska miljön, leken och pedagogisk dokumentation som en viktig del i ditt arbete. Till denna tjänst söker vi dig med minst sju års erfarenhet av att arbeta i förskolan.
Som barnskötare skall du medverka till att driva och utveckla det pedagogiska arbetet i samarbete med dina kolleger utifrån Reggio Emilias förhållningsätt. Vårt systematiska kvalitetsarbete ligger till grund för vårt arbete där du som barnskötare är en viktig del i att vara med och utveckla verksamheten.
Vem är du?
Krav:
-Barnskötarutbildning med minst 1450 pedagogiska poäng eller motsvarande äldre gymnasieexamen från barn- och fritidsprogrammet
- Har erfarenhet av att arbeta som barnskötare i minst sju år
Meriterande:
- Erfarenhet från förskoleverksamhet i Södertälje kommun
- Kunskaper i pedagogisk dokumentation
- Kunskap om Reggio Emilias förhållningssätt till lärande
- Arbetat hos oss i Östertälje förskoleområde
Personliga egenskaper:
För oss är det viktigt att du har ett gott förhållningssätt, har goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift, samt att du är en person som ser möjligheter och vill vara med och utveckla vår verksamhet.
Vi erbjuder dig
- Kompetensutveckling
- Generös friskvårdspeng, upp till 3000 kronor/år
- Fria pedagogiska måltider
- Inneskor
- Arbetskläder för utevistelse
Välkommen till oss!
Till förskolorna i Östertälje förskoleområde söker vi en engagerade barnskötare som vill vara med och utveckla vår organisation. Östertälje förskoleområde består av fyra förskolor: Glasberga förskola, Glasberga förskola paviljongen, Hästhovens förskola samt Tygelns förskola.
Varje avdelning i vår organisation arbetar med olika projekt utifrån en gemensam rubrik som vi har i förskoleområdet. Vårt fokus detta läsår samt även nästa läsår är arbetet kring det språk- och kunskapsutvecklande arbetssättet samt lek/samspel
Vi har utformat tydliga strukturer för möten, nätverk och ett likvärdigt digitalt "reflektionsverktyg" som alla avdelningslag använder för att följa upp barnens lärprocesser varje vecka.
Vi har en pedagogista, en specialpedagog och en biträdande rektor anställda som reflektions/observations partner till avdelningslagen
Östertälje förskoleområde har även delat funktionellt ledarskap där rektor ansvarar för det nationella uppdraget och en enhetschef som ansvarar för det kommunala uppdraget.
Lagen kräver att du har ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning.
Tycker du att vår organisation låter spännande? Hör av dig. Vi svarar gärna på dina frågor.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.