OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu fler kollegor till Östgötatrafikens beställningscentral.
Varje dag reser cirka 4000 personer i vår beställningstrafik, alltså sjuk- och färdtjänstresor samt resor med vår närtrafik. Resorna går till och från vårdbesök, arbete eller sociala aktiviteter och är viktiga för personernas hälsa, välbefinnande och för att få en fungerade vardag. Det är vi på beställningscentralen som gör detta möjligt genom att ta emot, planera och samordna resebeställningar och på så sätt bidrar till en stor skillnad i vardagen för våra kunder.
Om tjänsterna
Som beställningsmottagare på Östgötatrafiken tar du emot resebeställningar från kunder via telefon och mejl och bokar in resorna i vårt bokningssystem. För våra kunder ska det kännas trevligt, tryggt och välkomnande i mötet med oss!
”Det är tillfredsställande att i kontakten med uppskattande kunder få vara en del i arbetet med att hjälpa en person som är sjuk att ta sig till sitt vårdbesök eller någon annan att ta sig till sina nära och kära vid en högtid.”
En beställningsmottagare
Som trafikledare sitter du som spindeln i nätet mellan kunden som har beställt resan och föraren som genomför den. Innan körning till kund planerar du in resebeställningarna i effektiva flöden och kommunicerar med förare för att få optimal punktlighet och tydlighet i resan.
”Förutom härliga kollegor är det just kontakten med kunder och förare i kombination med problemlösningen att hitta riktigt bra planering som triggar mig. Hur syr vi ihop alla beställningar med regelverk, tillgången på bilar och minsta möjliga väntan för kunden? I mitt jobb krävs det att jag lyssnar, är tydlig och samtidigt får vara lite av en detektiv.”
En trafikledare
Arbetet är varierande och ställer krav på att du har förmågan att prioritera och vågar ta beslut utifrån mandat. Samtidigt som du behöver ha Östgötatrafikens regelverk i ryggen, ska du se till att göra det som blir bäst för kunden. Ibland är det många som ringer till oss, då arbetar vi tätt tillsammans och vi gör alla vad vi kan för att kunden ska få så bra service som möjligt.
Vi arbetar med att ha en öppenhet i verksamheten där feedback är en stor del för att utveckla dels dig själv och andra men även verksamheten. Med ett engagemang och genom delaktighet tar vi tillvara på varandras kompetenser för att uppnå resultat.
Vem är du?
Som beställningsmottagare har du avslutad gymnasieutbildning och ett par års erfarenhet av kundnära yrken, såsom kundtjänst eller callcenter. Det är en stor fördel om du har erfarenhet av kundmötet, gärna via telefon med fokus på bemötande och samtalsteknik.
En kund eller kollega som möter dig, märker tydligt av ditt starka kundfokus och din positiva inställning. Du är effektiv och lösningsorienterad i dina samtal och du är initiativ- och ansvarstagande.
Din respekt och ditt intresse för andra människor i kombination med att du är ödmjuk och inlyssnande gör att du har lätt för att skapa förtroende. Du är en lugn och mogen individ och har lätt för att sätta tydliga gränser när det behövs.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska och kan uttrycka dig väl i tal och skrift och det är av stor vikt att du har en god förmåga att kunna föra en tydlig kommunikation.
Behärskar du fler språk är det en merit!
Vi ser att du i din anställning hos oss stärker upp din kompentensen från beställningsmottagare till att arbeta med trafikledning, vilket innebär ett naturligt steg i din utveckling.
Information och ansökan
Östgötatrafikens kundserviceverksamhet är beläget i ljusa lokaler centralt i Mjölby, dit du enkelt tar dig med tåg 15 minuter från Motala, 19 minuter från Linköping och under timmen från Norrköping.
Vår verksamhet pågår dygnet runt årets alla dagar. Arbetspassen är därför fördelade under hela dygnet. När du börjar hos oss kommer du få gå ett skräddarsytt introduktion- och utbildningsprogram. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du bidrar till en mångfald hos oss.
Låter det här intressant? Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Senast ansökningsdag är 13 februari.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till oss!
Du når Helin Gergi och Malin Aurell, Gruppchefer på Kundservice, via e-post bmansokan@ostgotatrafiken.se
Samtal eller förfrågningar från försäljare eller rekryteringskonsulter undanbedes vänligen.