Östgötatrafiken söker Beställningsmottagare

Arbetsbeskrivning

Vi söker fler kollegor till Östgötatrafikens Beställningscentral.

Varje dag utförs det cirka 4000 sjuk-, färdtjänst- och skolskjutsresor samt resor med vår närtrafik och anropsstyrda kollektivtrafik. Resorna är en viktig del i vardagen för alla våra kunder och det är vi på beställningscentralen som möjliggör detta genom att ta emot beställningar, planera och samplanera resor samt ha trafikledning mot våra förare som utför alla dessa resor.

Om tjänsterna
Som beställningsmottagare tar du emot beställningar på resor via telefon och mejl som du sedan bokar in i vårt bokningssystem. För varje samtal du tar, för varje resa du bokar gör du en viktig samhällsinsats och är en nyckelperson för våra kunder. I all kontakt med våra kunder ska ledorden vara engagemang, professionalism och öppenhet. Det är viktigt att mötet med oss upplevs som trevligt, tryggt och välkomnande.

”Det är tillfredsställande att i kontakten med uppskattande kunder få vara en del i arbetet med att hjälpa en person som är sjuk att ta sig till sitt vårdbesök eller någon annan att ta sig till sina nära och kära vid en högtid.”
En beställningsmottagare

Som trafikledare sitter du som spindeln i nätet mellan kunden som har beställt resan och föraren som utför den. Du hanterar de situationer som uppstår i trafiken och vidtar de åtgärder som krävs för att våra resenärer ska komma fram till sin destination.

”Förutom härliga kollegor är det just kontakten med kunder och förare i kombination med problemlösningen att hitta riktigt bra planering som triggar mig. Hur syr vi ihop alla beställningar med regelverk, tillgången på bilar och minsta möjliga väntan för kunden? I mitt jobb krävs det att jag lyssnar, är tydlig och samtidigt får vara lite av en detektiv.” 
En trafikledare

På Östgötatrafiken jobbar vi med öppenhet i vardagen där feedback är en viktig faktor för att utveckla både dig själv, kollegor och verksamheten. Med engagemang och delaktighet tar vi tillvara på varandras kompetens för att uppnå resultat. Vi ser att du i din anställning hos oss stärker upp din kompentens från beställningsmottagare till att arbeta med trafikledning, vilket innebär ett naturligt steg i din utveckling.  

Vem är du?
Vi ser att du har du en avslutad gymnasieutbildning och gärna ett par års erfarenhet av kundnära yrken, såsom kundtjänst eller callcenter.

En kund eller kollega som möter dig, märker tydligt av ditt starka kundfokus och din positiva inställning. Du är effektiv och lösningsorienterad i dina samtal samt initiativ- och ansvarstagande. Med respekt och intresse för andra människor i kombination med att du är ödmjuk och inlyssnande har du lätt för att skapa förtroende men har även förmågan att sätta tydliga gränser när det behövs.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska och kan uttrycka dig väl i tal och skrift och det är av stor vikt att du har en god förmåga att kunna föra en tydlig kommunikation. Behärskar du fler språk är det meriterande.

Information och ansökan
Östgötatrafikens kundserviceverksamhet är beläget i ljusa lokaler centralt i Mjölby, dit du enkelt tar dig med tåg, 15 minuter från Motala, 19 minuter från Linköping och under timmen från Norrköping. Mjölby blir din bas, men självklart finns möjlighet att arbeta på distans. 

Vår verksamhet pågår dygnet runt årets alla dagar och arbetspassen är därför fördelade under hela dygnet. När du börjar hos oss kommer du få gå ett skräddarsytt introduktion- och utbildningsprogram. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du bidrar till en mångfald hos oss.

Låter det här intressant? Urvalet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag är 15 januari.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till oss!

Du når Helin Gergi och Malin Aurell, Gruppchefer på Kundservice, via e-post bmansokan@ostgotatrafiken.se

Samtal eller förfrågningar från försäljare eller rekryteringskonsulter undanbedes vänligen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Östgötatrafiken
  • 7 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024