Östgötatrafiken söker kundservicemedarbetare

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Östgötatrafiken - hur kan jag hjälpa dig?

Nu har vi behov av att förstärka vår kundservice med ytterligare en kreativ utvecklingsinriktad kollega som vill vara delaktig i utvecklingen av vårt nya kundserviceteam. Vi på Östgötatrafiken är inne i ett spännande skede med en utveckling och formning av vår kundservicefunktion. Det innebär bland annat att vi strävar mot en ännu högre service- och lösningsgrad och rätt tillgänglighet.

Vårt mål är tydligt– i kontakten med oss ska kunden känna att den fått svar på sin fråga, eller fått en lösning på sitt upplevda problem. Allt på ett enkelt, vänligt, effektivt och tydligt sätt.

Vi söker dig som har hjärta för kundservice och är den som gillar vardagsmixen av de svåra, lätta, omöjliga och möjliga kundfrågor som kommer till oss varje dag. Vi söker dig som tycker om kundmöten och bygger goda kundrelationer, som är handlingskraftig, kommunikativ och servicemedveten. Framför allt vill vi att du attraheras av och är en ambassadör för vårt varumärke och våra värderingar: Öppenhet, professionalism och engagemang.

Om jobbet

Du kommer att jobba brett mot våra kunder med målet att ge kunder en god upplevelse av kollektivtrafiken genom ett professionellt bemötande. Du har en central roll och har ofta första kontakten med våra kunder och du samverkar med flera funktioner inom företaget. Du kommunicerar med våra kunder i första hand via telefon, mejl och sociala medier. I mångt och mycket är det i mötet med dig som formar kundens uppfattning om Östgötatrafiken.

Frågorna som du hanterar varierar i omfattning och komplexitet och du arbetar för att hitta bra lösningar som bidrar till nöjda kunder. Vår ambition är att lösa ärendet med kunden vid första kontakten och det kan handla om att informera om våra produkter och tjänster eller att utbilda kunden att lösa enklare ärenden på egen hand på hemsidan eller i vår app.

Det innebär att du måste ha god kännedom och vara uppdaterad på vad som är på gång i företaget samt att du håller dig uppdaterad om de senaste produkterna och nyheterna inom vårt utbud. Ibland har du bra information och stöd från verksamheten, i andra fall behöver du vara modig och ta ansvaret att söka reda på lösningar, för att kunna hjälpa kunden vidare. Kundserviceavdelningen har kundnöjdhet och tillgänglighet som främsta mål, och lägger stor vikt vid att kunden får rätt hjälp, i rätt tid i rätt kanal.

Du är tillsammans med övriga i teamet delaktiga i att driva utvecklingen av kundservicen framåt för att möta våra kunders behov. I praktiken innebär det att vi kontinuerligt samlar in mönster och information och återrapporterar till organisationen så att vi löpande kan utvecklas och förbättras.

Vem är du?

Arbetsuppgifterna i den här rollen passar dig som är metodisk och lösningsfokuserad med erfarenhet inom service och kundbemötande. Du brinner för kundmötet, har ett högt servicetänk i alla frågor och oavsett vilken kanal du möter kunden i kan du kommunicera på ett förtroendefullt sätt.  Du samarbetar bra med andra människor och är flexibel i ditt förhållningssätt. Det innebär att du inte har några bekymmer att ändra arbetsuppgifter och ser möjligheter i förändringar. Då kvalité är ett centralt begrepp i vår verksamhet är det viktigt att du som person är noggrann och följsam till de arbetssätt vi har men ändå har blicken för nya arbetssätt som kan bidra till ännu bättre service.

Vi tror att du har minst en gymnasial utbildning gärna inom service/administration och ser positivt på att du har erfarenhet av att arbeta med sociala plattformar. Du har god data- och IT-vana samt erfarenhet av att arbeta i olika IT-system. Du talar och skriver obehindrat på svenska, med en hög nivå på skriftspråket samt har goda kunskaper i engelska. Kan du ytterligare något språk ser vi det som en värdefull kompetens.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande

På Östgötatrafiken är varje medarbetare en viktig kugge i utvecklingen av ett hållbart samhälle och bidrar till att få vardagen att fungera för hundratusentals östgötar. Kollektivtrafik är ryggraden i framtidens hållbara resande och vårt uppdrag är ett samhällsuppdrag som innehåller mycket mer än den kollektiva resan med buss, pendeltåg, spårvagn eller färdtjänst. ”Tillsammans driver vi utvecklingen mot en hållbar framtid” är vår vision, och det innebär att vi tar ett ansvar som sträcker sig utanför kollektivtrafikområdet. 

Med Östgötatrafiken reser du aldrig ensam. Varken som kund eller medarbetare. För oss är det viktigt att ha en välkomnande och öppen företagskultur där man trivs och känner sig delaktig i kundernas, samhällets, Östgötatrafikens och sin egen resa. Vi arbetar tillsammans för att uppnå bästa möjliga resultat inom våra arbetsområden. Vi har höga förväntningar på oss själva och varandra och vi vet att allt bra som vi gör bygger på ett gott samarbete och att vi har kul tillsammans! 

Information om tjänsten

Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsform: Vikariat 1 år med möjlighet till förlängning
Sysselsättningsgrad: 100 %
Arbetstid: dag, kväll och helg

Ansökningsförfarande 
Låter det här som ett intressant jobb som kan passa dig? Skicka in din ansökan redan idag eller senast den 14 augusti 2022, urval kommer att ske löpande.

Vid frågor om tjänsten går det bra att vända sig till Sandra Karlsson, Gruppchef Kundserviceavdelningen via mejl sandra.karlsson@ostgotatrafiken.se

Samtal eller förfrågningar från försäljare eller rekryteringskonsulter undanbedes vänligen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Östgötatrafiken
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 augusti 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024