OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här på Östgötatrafikens trafikinformationscentral får du vara med och göra skillnad - varje dag!
Varje vardag görs ca 110 000 resor med kollektivtrafiken i Östergötland - med pendeltåg, buss eller spårvagn. Vi på Trafikinformationscentralen följer med ett vakande öga, trafikflödet på alla de 1000-tals resor som görs runt om i regionen. När det uppstår störningar i trafiken jobbar vi i nära dialog med våra trafikföretag och förare för att hitta alternativa trafiklösningar och ge tydlig trafikinformation till våra resenärer. Vi ger service dygnet runt, året om – då vi är en förutsättning för att många resenärers vardag fungerar smidigt med resor till och från arbete, skola och fritid.
Vi söker nu en nya kollegor som kan vara med att bidra till ett enklare resande för våra kunder.
Om tjänsten
Som trafikledare på Östgötatrafiken har du ett ansvar att ge stöd och information dygnet runt till våra trafikföretag och förare för att bemöta våra resenärer. Du kommer arbeta med att leda och fördela resurser inom kollektivtrafik vilket ställer krav på att du har förmågan att prioritera och vågar ta beslut utifrån mandat. Du ger tillförlitlig trafikinformation via olika informationssystem, telefon och webb samt är en kontakt för våra kunder som kontaktar oss för trafikinformation och upplysningar.
I jobbet ingår också direktkontakt med våra kunder, då resenärer kontaktar oss för trafikinformation och upplysningar. Det är viktigt för våra förare och kunder att det kännas trevligt, tryggt och välkomnande i mötet med oss! Vänligt bemötande är en förutsättning för nöjda och lojala resenärer.
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete, där du får nytta av din lösnings- och kommunikationsförmåga.
Vem är du?
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och ser gärna att du har ytterligare utbildning som du ser kan vara en tillgång för att utveckla rollen. Arbetet som trafikledare/trafikinformatör ställer stora krav på gott omdöme, simultankapacitet och samarbete kollegor emellan. För att hantera trafikstörningar eller kundförfrågningar lugnt och metodiskt, behöver du vara trygg i att prioritera bland olika lösningsalternativ och avvikelser, våga ta beslut och förstå samband och konsekvenskedjor i trafiken. Du har dagligen kontakt med en mängd olika roller och funktioner och det är därför viktigt att du har en god social förmåga, är serviceinriktad och kommunikativ såväl skriftligt som muntligt.
Du får gärna ha ett par års erfarenhet av kundnära yrken. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundservice och kundinformation med telefon som arbetsverktyg, support eller driftledning inom transport, larm, säkerhet eller bevakning. Vi arbetar i många olika system och program så du bör ha vana av att jobba simultant i olika IT miljöer.
En kund eller kollega som möter dig, märker tydligt av din positiva inställning och att du är lösningsorienterad och initiativ- och ansvarstagande. Din respekt och ditt intresse för andra människor i kombination med att du är ödmjuk och inlyssnande gör att du har lätt för att skapa förtroende. Du är en lugn och mogen individ och har lätt för att sätta tydliga gränser när det behövs.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Behärskar du fler språk är det en merit!
Information och ansökan
Östgötatrafikens kundserviceverksamhet är beläget i ljusa lokaler centralt i Mjölby, dit du enkelt tar dig med tåg 15 minuter från Motala, 19 minuter från Linköping och under timmen från Norrköping.
Vår verksamhet pågår dygnet runt årets alla dagar, arbetspassen är därför fördelade under hela dygnet. När du börjar hos oss kommer du få gå ett skräddarsytt introduktion- och utbildningsprogram. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser gärna att du bidrar till en mångfald hos oss.
Låter det här intressant? SKicka in ditt CV redan idag! Vi rekryterar löpande, men vi vill ha din ansökan senast den 26 september.
Anställningsform: Tillsvidare, med sex månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Löneform: Månadslön. Individuell lönesättning tillämpas.
Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
Antal platser: 1
Ansökan och övrig information
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till oss!
Kontakta Felicia Palombo Lindewald, Gruppchef trafikinformationscentralen, på
felicia.palombo-lindewald@ostgotatrafiken.se
Samtal eller förfrågningar från försäljare eller rekryteringskonsulter undanbedes vänligen.