OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för varumärkesfrågor och har ett stort engagemang för samhällsutveckling och hållbarhet? Vill du vara med på en spännande och utmanande resa, där du får ansvaret att vidareutveckla nuvarande strategi och position och skapa bästa möjliga förutsättningar för att få fler att åka kollektivtrafik istället för bil?
Då kan detta vara tjänsten för dig – Östgötatrafiken söker nu en Varumärkesstrateg/Brand Manager.
På Östgötatrafiken är varje medarbetare en viktig kugge i utvecklingen av ett hållbart samhälle och bidrar till att få vardagen att fungera för hundratusentals östgötar. Kollektivtrafik är ryggraden i framtidens hållbara resande, men vårt uppdrag är ett samhällsuppdrag som innehåller mycket mer än enbart den kollektiva resan med buss, pendeltåg, spårvagn eller färdtjänst. ”Tillsammans driver vi utvecklingen mot en hållbar framtid” är vår vision, och det innebär att vi tar ett ansvar som sträcker sig utanför kollektivtrafikområdet. Allt för att bidra till de globala målen i Agenda 2030.
Om tjänsten
I rollen som varumärkesstrateg ska du tillsammans med bolagets ledning utforma en varumärkesstrategi som långsiktigt bidrar till ökade marknadsandelar och nöjdare kunder. Den långsiktiga varumärkesstrategin ska genomsyra hela vår verksamhet och skapa förutsättningar för att attrahera fler målgrupper till kollektivtrafiken.
Utöver att ha befintliga och potentiella kunder framför ögonen så har du hela Östgötatrafiken som din målgrupp. Du kommer också att arbeta med våra samarbetspartners i form av länets kommuner, trafikföretag, IT-leverantörer och kommunikationsbyrå, även om du till vardags har mest frekvent samarbete med marknadschefen, kommunikationschefen och övriga kollegor på Östgötatrafiken.
Vem är du?
Som varumärkesstrateg på Östgötatrafiken kommer du att få en viktig roll när det gäller att förklara och sälja in vikten av ett strategiskt och långsiktigt varumärkesarbete i hela organisationen och hos våra samarbetspartners. Det är därför viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är pedagogisk och tydlig. Du ska gilla att presentera och har en naturlig förmåga att få med dig andra. För att lyckas behöver du vara en stjärna på att visualisera och konkretisera strategier, skapa material som enkelt och tydligt visualiserar vår vision, vår varumärkesresa och hur vi ska arbeta för att nå våra mål.
Du har en högskoleutbildning inom kommunikation/marknadsföring/ beteendevetenskap eller liknande. Och du har ansvarat för utvecklingen av ett flertal varumärkeskoncept på en konsumentmarknad, antingen på en reklambyrå eller på ett konsumentföretag. Du har även mångårig erfarenhet av kampanjutveckling. Har du erfarenhet av offentlig sektor är det en fördel, men inget krav. I din roll behöver du ha goda kunskaper inom Adobe Creative Suite (Adobe InDesign, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe After Effects, Adobe Premiere Pro)
Vårt erbjudande
Med Östgötatrafiken reser du aldrig ensam. Varken som kund eller medarbetare. För oss är det viktigt att ha en välkomnande och öppen företagskultur där man trivs och känner sig delaktig i kundernas, samhällets, Östgötatrafikens och sin egen resa. Vi arbetar tillsammans för att uppnå bästa möjliga resultat inom våra arbetsområden. Vi har höga förväntningar på oss själva och varandra och vi vet att allt bra som vi gör bygger på ett gott samarbete. Vår verksamhet speglar våra kärnvärden; Öppenhet, Professionalism och Engagemang. För att du ska trivas hos oss delar du våra värderingar och attraheras av att arbeta i ett företag där kundens behov står i centrum. Östgötatrafikens kontor i Linköping blir din bas.
Information och ansökan
Låter det här som ett intressant jobb som kan passa dig? Skicka in din ansökan redan idag eller senast 30 september 2021.
Har du frågor om tjänsten, får du gärna mejla vår marknadschef Per Nelson per.nelson@ostgotatrafiken.se.
Samtal eller förfrågningar från försäljare eller rekryteringskonsulter undanbedes vänligen.