OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en dynamisk och utvecklingsorienterad miljö? Ta möjligheten - Östgötatrafiken söker en Bemanningssamordnare till sin fartfyllda verksamhet som vill vara en del i det fortsatta arbetet med att skapa Sveriges bästa Kundserviceorganisationen.
Om jobbet
Du kommer att verka som en stödfunktion där du ger administrativt stöd till våra gruppchefer inom vår kundserviceverksamhet. I uppdraget som bemanningssamordnare kommer du till stora delar arbeta i vårt systemstöd för bemanning och prognos där du är ansvarig för den operativa planeringen av personal för att vår produktion ska klara både snabba leveranstider till kund samt vara kostnadseffektiv. Du kommer självständigt att planera och prioritera mellan arbetsuppgifter men där bemanningsfrågor ska prioriteras.
En typisk vardag kommer du:
• Planerar hur många personer vi behöver vara och schemalägg utifrån prognos som vårt system levererar, på såväl kort som lång sikt.
• Lösa akuta vakanser genom att vid behov ringa in vikarier eller planera om i befintlig bemanning
• Optimera schema och säkerställa att arbetstidsförläggningen följer lagar, regler och kollektivavtal
• Analyserar våra flöden på dag- och veckonivå för att säkerställa att vi har rätt resurser vid rätt tillfällen samt se trender och mönster kopplade till bemanning och prognos
• Ansvarig för att säkerställa att planeringssystemet fungerar löpande, anmäla systemfel vid behov och flagga för behov av utveckling
I rollen ingår även andra administrativa uppgifter som t.ex. ta fram olika underlag till gruppchefer, beställning av kontorsmaterial och sakgranskning av fakturor. Rollen angränsar till rekryterings- och bemanningsstrategier där fördelning mellan tillsvidareanställda och timanställda är en fråga som du kommer jobba med i samarbete med gruppchefer. På sikt ser vi att du kommer ta ett större ansvar för att vår pool av vikarier är fylld.
Då rollen är ny kommer du tillsammans med din chef och dina kollegor forma innehåll och upplägg.
Vem är du?
Vi söker dig som blir bäst när du får fungera som spindeln i nätet. Du är en fena på att se helheten och ogillar ”lösa trådar”. Du går igång på att lösa problem - där andra ser hinder, ser du möjligheter och utveckling.
Här händer det ofta mycket samtidigt och du behöver ha en god förmåga att kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter. Ibland behöver du fatta snabba beslut och vara trygg i att det beslutet var det bästa du kunde ta utifrån situation.
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och tidigare arbetat med bemanning och schemaplanering samt erfarenhet av planeringssystem WFM. I verksamheten har vi medarbetare som arbetar två- eller tre-skrift och har du erfarenhet från bemanning och schemaläggning i liknande verksamhet är det meriterande.
Vi värdesätter glädje och positiv energi och hoppas därför att du, precis som vi, kommer trivas och bidra till det klimatet. Framför allt vill vi att du attraheras av och är en ambassadör för vårt varumärke och våra värderingar: Öppenhet, professionalism och engagemang.
Du har allmänt hög IT-mognad samt behärskar svenska i tal och skrift obehindrat. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.
Vårt erbjudande
På Östgötatrafiken är varje medarbetare en viktig kugge i utvecklingen av ett hållbart samhälle och bidrar till att få vardagen att fungera för hundratusentals östgötar. Kollektivtrafik är ryggraden i framtidens hållbara resande, men vårt uppdrag är ett samhällsuppdrag som innehåller mycket mer än enbart den kollektiva resan med buss, pendeltåg, spårvagn eller färdtjänst. ”Tillsammans driver vi utvecklingen mot en hållbar framtid” är vår vision, och det innebär att vi tar ett ansvar som sträcker sig utanför kollektivtrafikområdet.
Med Östgötatrafiken reser du aldrig ensam. Varken som kund eller medarbetare. För oss är det viktigt att ha en välkomnande och öppen företagskultur där man trivs och känner sig delaktig i kundernas, samhällets, Östgötatrafikens och sin egen resa. Vi arbetar tillsammans för att uppnå bästa möjliga resultat inom våra arbetsområden. Vi har höga förväntningar på oss själva och varandra och vi vet att allt bra som vi gör bygger på ett gott samarbete.
Östgötatrafikens Kundserviceverksamhet är beläget i ljusa centrala lokaler i Mjölby, där du enkelt tar dig med tåg 15 minuter från Motala, 19 minuter från Linköping och 47 minuter från Norrköping.
Ansökningsförfarande
Skicka in din ansökan redan idag eller senast den 19 juni 2022. Urval och intervjuer kommer att påbörjas efter att ansökningstiden löpt ut.
Vid frågor om tjänsten går det bra att vända sig till Johan Åkerlind, avdelningschef Kundservice på mejl johan.akerlind@ostgotatrafiken.se
Samtal eller förfrågningar från försäljare eller rekryteringskonsulter undanbedes vänligen.