OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Oriola är specialisten på läkemedels- och apoteksdistribution, med marknadens bästa service och kvalitet i fokus. Vi har mer än 100 års erfarenhet av läkemedelsdistribution i Sverige och vi förenar konsumenter och läkemedelsföretag på ett unikt sätt. Vi förbättrar människors hälsa genom att säkerställa pålitliga och kundvänliga leveranser av läkemedel och andra produkter. Oriola är en effektiv och pålitlig länk mellan läkemedelsföretag och konsumenter. Vårt uppdrag är “Health for life”. Vill du stötta oss med ditt engagemang, din kompetens och erfarenhet? Vi på Oriola Sweden AB söker dig! www.oriola.com/se.Lagerkontoret i Mölnlycke ansvarar för att administrera flödet av inkommande gods från uppdragsgivare och leverantörer. Lagerkontoret har även till uppgift att säkerställa Oriolas exporter och sändningar till dagligvaruhandeln, hantera destruktion av läkemedel samt ansvara för felsökning/korrigeringar och inventeringar. I arbetet ingår mycket kontakt med kunder och uppdragsgivare.
Mer specifikt ingår följande arbetsuppgifter i rollen som Outbound coordinator export:
• Administration och kontroll av temperaturgivare och batchcertifikat för inkommande och utgående leveranser
• Tjänstefakturering av diverse tjänsteartiklar till kunder
• Tester av nya funktioner i våra IT-system
• Författa rutiner
• Att vara med och driva vidareutveckling av affären och att delta vid avstämningsmöten med respektive affärsområde
• Hantering av referensprover för vissa uppdragsgivare
• Kontering av fraktfakturor
• Farligt Gods; uppmärkning vid sändningar av farligt gods – uppfylla regelkrav
• Tillhandahålla korrekta dokument och frakthandlingar samt boka frakt av exportsändningar
• Hemtagningar, returhantering, krediteringar, intrastatredovisning, in- och utförsel och tullhantering
• Administration och registrering av kundorder export och order till dagligvaruhandeln
• Rapportering och hantering av transportskador samt andra avvikelser
• Inom rollen finns specifika ansvarsområden som utdelas per person, t.ex. Farligt gods, Superanvändare ISAC, Inventeringansvarig etc.
• Truckkörning och packning av avgående sändningar.
Kunskapskrav:
För att lyckas i rollen som outbound coordinator behöver du ha en god administrativ förmåga. Du behöver även ha god datavana och god kompetens i Office-paketet (Word, Excel och Power Point). Då det förekommer kontakter med både svenska och utländska uppdragsgivare och kunder behöver du även ha goda språkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Truckkort är meriterande. Vi ser det även som en stor fördel om du tidigare har arbetat med exporter.
Som person ser vi att du är:
• Engagerad och ansvarstagande med förmåga att ta egna initiativ.
• Utåtriktad och relationsskapande
• Lösningsorienterad och drivande med förmåga att se möjligheter och lösa eventuella problem som uppkommer
• Noggrann och effektiv för att minimera risken för fel i arbetsprocesserna
• Serviceminded och lyhörd med kundens bästa i fokus
• Flexibel med förmåga att situationsanpassa arbetssättet för bästa utfall
Självklart sympatiserar du med Oriolas värderingar att vara öppen i din kommunikation, ta egna initiativ, vara ansvarsfull och arbeta tillsammans i team och utgår från det i ditt arbetssätt.
Ansökningsförfarande:
Låter det här intressant för dig? Sök då snarast möjligt via vårt rekryteringssystem.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Sista ansökningsdag är den 12 mars.
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Thunström