Outbound Logistics till Plantagen

Arbetsbeskrivning

På Plantagen brinner vi för växter. Men framförallt brinner vi för försäljning och våra kunder. Varje dag levererar vi ett levande kundmöte som med inspiration, kunskap och verktyg tar våra kunder närmare naturens positiva kraft. Med över 130 butiker i olika format i Norge, Sverige och Finland är vi det ledande varumärket för växter i Norden och har som vision att vara Nordens härligaste växthus. Tillsammans med våra drygt 2400 engagerade medarbetare som delar våra värderingar om glädje, tydlighet och ägarskap erbjuder Plantagen ett unikt utbud av växter och växtlösningar för att främja ett växande liv!


På Plantagen ska våra kunder få ett kundbemötande och en köpupplevelse i världsklass. Som medarbetare hos oss kommer du att vara hjälpa Plantagens butiker leverera rätt varor i rätt tid.

Nu letar vi efter dig som vill och kan axla rollen som outbound logistics på vårt logistikcenter i Helsingborg.

Arbetsuppgifter

Som Outbound Logistics hos oss är huvudfokus att ge våra butiker en utmärkt service samt säkerställa driften av vår terminal i Trollhättan. Några exempel på vad det kan innebära:


• Planera leveranser – i nära samarbete med transportörer
• Analys av siffror och statistik för att optimera lagernivåer vid varje given tidpunkt.
• Planera, prioritera varuflödet tillsammans med kollegor.
• Kravställa och utveckla samarbetet med vår terminal
• Optimera varuflödet tillsammans med övriga delar av logistiken
• Säkerställa att rutiner kring tull-lager följs.
• Vara lyhörd och sätta butikerna främst.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har erfarenhet av logistikplanering och har ett stort driv att jobba med förbättringar. Som outbound logistics behöver du vara lättlärd i olika IT-system och ha goda kunskaper i Excel, samt vara duktig på att kommunicera både externt och internt.

Som outbound logistics behöver du ha kompetens att analysera nyckeltal och förmåga att snabbt gå från tanke till handling. Tidigare erfarenhet från terminal eller från butik ser vi som mycket meriterande.

Vi har en händelserik miljö och du behöver ha förmåga att kunna prioritera rätt arbetsuppgifter vid rätt tid.

Du behöver kunna behärska Svenska och Engelska både muntligt och skriftligt.

Vi erbjuder


• Roliga och varierande arbetsuppgifter på Nordens största trädgårdskedja, där din viktigaste uppgift är att ge våra kunder den bästa kundupplevelsen varje dag.
• Trevlig arbetsplats med härliga kollegor.
• Goda utvecklings- och karriärmöjligheter.

Tjänsten är heltid tillsvidare, tillträde omgående med placering i Helsingborg. Frågor om tjänsten besvaras av Maria Cansund Lundin, Teamleader Logistics Dry Goods 070-101 58 49

Sista ansökningsdag 8 april. Urval och intervjuer görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så skicka in din ansökan redan idag!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mårten Olsson

Peter Tichelaars

Olle Mikkelsen

Birgitte Gutkowski

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Plantagen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 mars 2021
  • Ansök senast: 8 april 2021

Besöksadress

Albertina Nyströms Väg 6
None

Postadress

Gustavsbergsväge 18
Gustavsberg, 13439

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024