Outbound Planner

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten:

Vi söker dig som är i början av karriären och vill bli del av ett tekniskt företag i framkant, där du får möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö, hantera spännande utmaningar och utvecklas inom supply chain. Vi söker en driven och engagerad person till rollen som Outbound Planner där du kommer att vara en viktig del i arbetet för att skapa en effektiv och smidig hantering av orderflödet för en av bolagets större kunder.

I ditt arbete kommer du att hantera en av bolagets kunder och agera på deras inkommande inköpsorder/avrop av komponenter. Du tittar på vad man kan bygga utifrån lagerstatus och produktionskapacitet för att därefter sätta en ledtid och planera produktion. Det är du som släpper order till produktionen och har ett nära samarbete med produktionschef för att säkerställa att ni håller tidplan. Uppstår problem eller ändringar i behovet är det du som agerar på detta i samråd med kund för att planera om och prioritera enligt överenskommelse.

Sammanfattningsvis kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att inkludera:

Ta emot avrop och planera för produktion.
Ha stående veckomöten med kund för att planera kommande behov och agera på avvikelser.
Ansvara för att jämnt fördela orderstocken över månaden i syfte att optimera leveransprocessen.
Samarbeta med kollegor i teamet och i produktionen för att lösa kundens behov och agera på problem.

Vi söker dig som:
Har en relevant utbildning inom logistik/supply chain på minst YH-nivå.
Har god förståelse för flöden och hur ditt arbete påverkar hela kedjan.
Tidigare arbetat i en roll som innefattat samarbete över teamgränser och externa kontakter.
Talar och skriver flytande svenska och engelska i både tal och skrift.


För att lyckas i rollen som Outbound Planner krävs att du är lösningsorienterad och trivs med att arbeta i en fartfylld miljö. Du har förmågan att hantera stora flöden och bibehålla lugnet även under stressiga situationer. Dessutom har du en god förmåga att skapa och underhålla relationer, både internt och externt. Det är extra viktigt att kunna peka med hela handen om detta krävs för att lösa en leverans eller om behoven avviker för mycket från vad som är överenskommet.

Har du tidigare arbetat i en liknande roll som innefattat materialplanering, produktionsplanering eller någon annan typ av flöde är det starkt meriterande.

Om anställningen:
Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult hos OIO. Anställningen kommer att inledas med en introduktion där du som ny får gå bredvid kollega i samma roll och få rätt förutsättningar i arbetet.

Övrig information:
Omfattning: Heltid, kontorstider 7-16 med viss flex
Start: Omgående, max 1 månads uppsägningstid
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Dino Segetalo


Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2024
  • Ansök senast: 30 september 2024

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024