Överförmyndarassistent

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.

Karlstads-Hammarö överförmyndarnämnd är en av tolv nämnder i Karlstads kommun. Nämndens uppgift är att utöva tillsyn och kontroll enligt de regler i föräldrabalken som gäller förmyndare, gode män och förvaltare för personer som är folkbokförda i Karlstad och Hammarö. Nämnden utövar även tillsyn över gode män för ensamkommande barn. Överförmyndarnämnden leder arbetet för överförmyndarkansliet som för närvarande har åtta medarbetare.
Överförmyndarkansliet har sina lokaler på Drottninggatan 30 i centrala Karlstad.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer huvudsakligen att självständigt utföra arbetsuppgifter som att granska de års- och sluträkningar som gode män och förvaltare årligen lämnar in. Arbetet innebär siffergranskning, verifikatgranskning och rimlighetsbedömningar. Du kommer att ha kontakt med gode män /förvaltare, vårdinrättningar, myndigheter, anhöriga, huvudmän m fl. Andra arbetsuppgifter som utförs på överförmyndarkansliet kan bli aktuella.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är högskoleutbildad inom ekonomi med inriktning mot redovisning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet från granskningsarbete inom överförmyndarverksamhet, bokföring/redovisning och/eller revision ses som meriterande.
Du är noggrann, analytisk, kommunikativ och produktiv samt har god förmåga att uttala dig väl i tal och skrift på svenska.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Kontaktcenter Ann Salomonsson
054-540 10 62
Gruppchef Monica Bergergård
054-540 80 54
IT-chef/CIO Inge Hansson
054-540 12 13
Qtym Peter Finell
054-14 18 08
KS ordförande Per-Samuel Nisser
070-689 39 39
KS vice ordförande Lena Melesjö Windahl
070-543 71 32
Kommunalråd Peter Kullgren
070-532 77 00
Upphandlingschef Jerker Bäckström
054-540 10 50
Upphandlingskonsult Pär-Åke Andersson
054-540 10 51
Enhetschef Lotta Wahlén
054-540 12 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlstads kommun, Kommunledningskontoret
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2017-01-23 , upphör: 2017-07-21 .
  • Publicerat: 14 november 2016

Besöksadress

Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
None

Postadress

Stadshuset, Drottninggatan 32
Karlstad, 65184

Liknande jobb


Haga Ekonomi söker auktoriserad revisor

Haga Ekonomi söker auktoriserad revisor

14 oktober 2024

Haga Ekonomi söker revisorsassistent

Haga Ekonomi söker revisorsassistent

14 oktober 2024