OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Stockholm överförmyndarförvaltning är en del av Stockholm stad och den största överförmyndarförvaltningen i landet med drygt 10 000 ärenden. Vi är en tillsynsmyndighet som rekryterar, utbildar och granskar ställföreträdare men också ett specialforum för svensk och internationell förmyndarskapsrätt med många komplexa ärenden. Vi arbetar nu med att skapa en helt digital ärendehantering med användande av e-tjänster.
Välkommen till oss
Stockholms stad och överförmyndarförvaltningen är en trygg arbetsgivare med hög kompetens.
Förvaltningen är centralt placerad i nya ljusa lokaler på Kungsholmen. Här finns både gym, restauranger och sköna promenadstråk runt hörnet. Vi är drygt 60 medarbetare uppdelade på tre enheter och en stab.
Vi erbjuder
Stockholms stad har förmånliga erbjudanden när det gäller friskvård. Som anställd i staden kan du köpa kort på stadens egna sim- och gymanläggningar till förmånliga priser. Utöver den lagstadgade allmänna pensionen så har du som medarbetare i staden även en tjänstepension och tillgång till fler semesterdagar än vad som är reglerat i lag
Din roll
Som IT-samordnare kan vi erbjuda en bred tjänst. Du ansvarar för IT-utveckling och IT-administration. Du är spindeln i nätet som samordnar överförmyndarförvaltningen teknikkliv.
Förvaltningen befinner sig på en spännande resa, med utmaningar som kräver både initiativförmåga och kreativitet. Vi arbetar nu med att skapa en helt digital ärendehantering med användande av e-tjänster.
Inom de närmaste åren kommer ärenden att komma in digitalt, handläggas digitalt och arkiveras digitalt och du ingår i teamet som arbetar med denna utvecklingsprocess.
Du ansvarar för förvaltningens digitala utrustning och lokal support, kontoadministration, behörigheter, beställningar av datorer och telefoner genom vårt beställningssystem Agresso, nätverkshantering avseende brandväggar, posthantering och IP-hantering, underhåll och beställningar av systemlicenser,
Du kommer även att ansvara för förvaltningens telefoni.
Stockholms stad köper helpdesk funktion, samt leasar datorer av TietoEvry och du kommer att vara vår kontaktperson gentemot leverantören.
Din kompetens och erfarenhet
Rollen är idag operativ men vi önskar att du medverkar till att göra den mer taktisk och strategisk då vi befinner oss i en utvecklingsfas som kräver större IT-säkerhetsfokus.
För att vara aktuell för tjänsten hos oss vill vi att du har:
• God teknisk kompetens som kan styrkas med högre akademisk utbildning inom IT-området eller arbetslivserfarenhet
• God förståelse om och kunskap inom IT-säkerhet
• God samarbetsförmåga
• God förmåga att kommunicera i både tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av projektledning, gärna mot IT-systemleverantörer.
• Erfarenhet av arbete som IT-samordnare
• Erfarenhet av IT-administration
• Erfarenhet från att ha arbetat inom Stockholms stad
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten. Tjänsten är lämplig för en IT-kunnig person med eget driv som är sugen på att få helhetsansvar för IT på en mindre förvaltning och vill lära sig mycket. Som person är du strukturerad, ansvarstagande och prestigelös. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och har lätt för att samarbeta.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.