Överförmyndarhandläggare

Överförmyndarhandläggare

Arbetsbeskrivning

Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, snart 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit.

Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation.

Du kommer att ingå i en grupp av 5 engagerade överförmyndarhandläggare med olika kompetenser.

ARBETSUPPGIFTER
På överförmyndarverksamheten i Höör kommer du att erbjudas ett samhällsviktigt uppdrag med möjligheter till utveckling och omväxlande arbete. Som överförmyndarhandläggare arbetar du med tillsyn och handläggning av ärenden som rör godmanskap, förvaltarskap och förmyndarskap enligt den lagstiftning som gäller. Det kan t ex vara att granska redovisningshandlingar, göra bedömningar om uttagsbegäran från spärrade medel, inhämta utredningsunderlag och fatta beslut i olika tillståndsfrågor, medverka vid rekrytering av gode män, diarieföra inkomna handlingar m.m. Eftersom handläggarna arbetar på delegation av överförmyndaren eller nämnden kan arbetsuppgifterna för handläggarna variera beroende på personlig kompetens och verksamhetens behov.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, ekonomi eller har utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som motsvarande. Erfarenhet från liknande arbete och erfarenhet av vårt ärendehanteringssystem Wärna Go är meriterande. Du ska kunna arbeta självständigt och noggrant. Du ska också ha förmåga att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt för att kunna hålla givna deadlines och driva saker framåt. Du har lätt för att samarbeta med andra och för att bemöta människor med olika bakgrund på ett professionellt sätt. Eftersom arbetsuppgifterna är mycket varierande krävs att du är prestigelös och kan tänka dig stor variation i ditt arbete. Då arbetet innebär att du har kontakt med många människor är det viktigt att du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift. B körkort krävs för tjänsten.

ÖVRIGT
Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk.

Vi tillämpar löpande urval.

Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Lars-Johan Rosvall
0413-281 25
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0413-28000
Utvecklingschef Peter Wollin
0413-28162
Projektledare, Destinationsnav MittSkåne Camilla Jönsson

Redovisningschef Elisabeth Steen Ekstedt
0413-281 15
Kommundirektör Michael Andersson
0413-281 60
Utbildningsansvarig Daniel Freij
0413-282 18
T.f. Operativt ansvarig Hörby/Höör Gert Ehlke
0415-378066
Stf. Räddningschef Joakim Ilmrud
0413-28226
Anna Landén
0413-28191

Sammanfattning

Besöksadress

Södergatan 28 24321 HÖÖR
None

Postadress

None
HÖÖR, 24321

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024