OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Simrishamns kommun, som ligger i hjärtat av Österlen, känt för sitt rika kulturliv och sin vackra natur.
Tjänsten är en heltidstjänst som är placerad inom kanslienheten på kommunledningskontoret i Simrishamn.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna innebär handläggning inför beslutsfattande gällande god man och förvaltare enligt föräldrabalken och god man för ensamkommande barn.
Rekrytering, arvodering, utbildning och information till ställföreträdare ingår i uppdraget, liksom kontakter med huvudmännen och deras ställföreträdare samt med andra myndigheter.
I tjänsten ingår att skriva yttrande och utredningar inom området, granskning av årsredovisningar mm.
Arbetet sker i nära samverkan med överförmyndaren.
KVALIFIKATIONER
Högskoleutbildning inom juridik, ekonomi, samhällsvetenskap eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren finner relevant. Du bör ha vana vid myndighetsutövning och god inblick i ekonomisk redovisning. Kunskaper inom familjerätt och privatekonomi är meriterande.
Som person har du god förmåga att uttrycka dig och kommunicera både i tal och skrift, och ser service och ett professionellt bemötande som självklart. Du är strukturerad och noggrann samt har en god analytisk förmåga. För att trivas med uppdraget uppskattar du att arbeta självständigt och ta ansvar.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Simrishamns kommun mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.
I samband med rekryteringen undanbedes bestämt kontakt från annons-
/rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kanslichef Christian Björkqvist
0414-819107
Projektledare Anna Jakobsson
0414-819157