Överförmyndarhandläggare med inriktning ekonomi

Arbetsbeskrivning

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats.
Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar.
Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet.
Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.


Arbetsplatsen
Överförmyndarnämnden i Trelleborg är en myndighet som utövar tillsyn över gode män, förvaltare och förmyndare. Verksamheten syftar till att skydda personer från att lida rättsförluster och utgör ett samhällsskydd för de svaga i samhället, det vill säga gamla, sjuka, funktionshindrade och barn. Vi rekryterar gode män och förvaltare, för Trelleborgs kommuns talan i ärenden om god man och förvaltare i rättsliga instanser och fattar även beslut om förvaltningsåtgärder. Fr.o.m. den 1 juli 2014 inleder Trelleborgs kommun ett spännande samarbete med Svedala kommun inom överförmyndarverksamheten, vilket är anledingen till att vi nu söker ytterligare en fantastisk medarbetare!

Hos oss arbetar du i ett team med tre jurister samtidigt som du självständigt utför dina arbetsuppgifter. Vi är måna om att du ska känna dig delaktig och lägger stor vikt vid att vår arbetsplats präglas av god gemenskap och trivsel.

Din utveckling i arbetslivet är också en ledstjärna för oss.

Arbetsuppgifter
Du ska utöva tillsyn över våra gode män, förvaltare och förmyndare. Rekrytera och föreslå gode män och förvaltare. Granska tillgångsförteckningar och årsredovisningar. Ansvara för återsökningar till Migrationsverket.

Vara behjälplig vid budgetarbete, intern kontroll samt delårsrapporter. Utveckla nämndens elektroniska material. Du kommer att ges möjliget att delta i utvecklingsarbetet inom nämnden.

Kvalifikationer
Civilekonomexamen, gärna inriktning mot revision.
Vi ser gärna att du är nyutexaminerad.
Du ska ha lätt för att sätt dig in i nya arbetsuppgifter, vara noggrann, ansvarsfull och flexibel. Du ska också ha god samarbetsförmåga- och initiativförmåga samt kunna arbeta självständigt.

Arbetstid/varaktighet
Heltid. Tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Kontaktperson
Enhetschef Ingela Ellerstedt, 0410- 73 31 42 (lämna gärna meddelande om du inte får svar).
Beslutsfattare Daniel Vagland, 0410-73 31 50.

Facklig företrädare nås via kommunens kundtjänst 0410-73 30 00.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sista ansökningsdag
2014-08-04 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trelleborgs Kommun Trelleborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 juni 2014

Liknande jobb


Ekonom till valnämndens kansli

Ekonom till valnämndens kansli

20 november 2024

Accounting  Specialist / SAP experienced ++

Accounting Specialist / SAP experienced ++

18 november 2024

Ekonom

Ekonom

18 november 2024

Ekonom till ekonomiavdelningen

18 november 2024