OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att göra skillnad för medmänniskor som har behov av stöd? Då kan du var just den vi söker.
Vilka är vi?
Överförmyndarenheten är en kommunal enhet med bland annat ansvar för att rekrytera och utbilda gode män och förvaltare. Enhetens verksamhet regleras i lagstiftning.Överförmyndarenheten är därutöver en tillsynsmyndighet som utövar tillsyn över förmyndare, gode män och förvaltare.
Vi arbetar på uppdrag av överförmyndarnämnden. Fokusområden på enheten just nu är bl.a. att rekrytera fler ställföreträdare.
Överförmyndarenheten finns i centrala Norrköping på Gamla Rådstugugatan. Vi är drygt 20 personer på enheten. Enheten ingår i kommunens organisation via Kommundirektörens kontor.
Dina arbetsuppgifter
Som överförmyndarhandläggare arbetar du med handläggning, utredning och tillsyn av ärenden som rör godmanskap, förvaltarskap och förmyndarskap enligt gällande lagstiftning.
Du ansvarar för dina egna ärenden men vi arbetar också i team för att stötta varandra i mer komplicerade bedömningar. Utvecklingsarbete är en naturlig del av vårt arbete och tillsammans arbetar vi för att förbättra verksamheten.
Arbetet är varierande, du kommer att vara ansvarig och delaktig i uppstart av nya ärenden, ha kontakter med gode män och förvaltare i enskilda ärenden samt ha kontakt med myndigheter, domstolar och förvaltningar som berörs av överförmyndarenhetens tillsyn.
Du kommer att fatta beslut i ärenden och arbeta med myndighetsutövande uppgifter.
Hos oss kommer du att få ett stimulerande, utmanande och utvecklande jobb med stor betydelse.
Vem är du?
Du har en högskoleexamen, helst inom juridik, ekonomi, samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller likvärdig eftergymnasial examen som arbetsgivaren finner lämplig.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av tillsynsverksamhet och/eller myndighetsutövande arbetsuppgifter eller erfarenhet av överförmyndarområdet.
Som person är du trygg, stabil och du visar omdöme i ditt agerande och i dina uttalanden. Du är skicklig på att väga samman och analysera komplex information innan du fattar beslut.
Då tjänsten innebär samverkan med både interna och externa aktörer tror vi att du trivs med och har lätt för att samarbeta med andra.
Du har god förmåga att organisera och planerar ditt arbete på ett självgående och effektivt sätt där du tar ansvar för dina arbetsuppgifter.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Visstidsanställning på heltid
Längd på anställning: T.o.m. 30 september med ev möjlighet till förlängning
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dagtid
Möjlighet till distansarbete: Ja, till viss del utifrån verksamhetens behov
Sista ansökningsdatum: 22 maj
Kontakt: Anneli Hagberg, tf enhetschef, 011-151937,anneli.hagberg@norrkoping.se
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.