Övergripande samordnare till hemvården

Övergripande samordnare till hemvården

Arbetsbeskrivning

Hemvården

Är du en stjärna på administration? Har du tidigare erfarenhet av hemvård? Vi söker nu en flexibel och driven samordnare som kommer att arbeta övergripande med att stötta olika verksamheter och driva utvecklingsprojekt inom hemvården. Välkommen med din ansökan!

Nu gör vi stora satsningar inom hemvården. Du får möjlighet att bidra i en spännande tid när hemvårdens verksamheter utvecklas och digitaliseras. Vi ger service och omvårdnad i hemmet årets alla dagar. Vår verksamhet vilar på våra medarbetares kompetens, engagemang och vilja att göra skillnad.

Ditt uppdrag
Hemvården söker nu en samordnare som kan arbeta övergripande med att stötta och hjälpa samtliga hemvårdsområden med olika pågående projekt och administrativa och personalorganisatoriska arbetsuppgifter. Det är en väldigt självständig och varierad roll där du driver olika processer och projekt framåt med stöd av hemvårdens verksamhetschefer.

Dina arbetsuppgifter kommer framförallt att bestå av att:
- Hålla i och driva olika projekt. Hemvården kommer bland annat att behöva hjälp med att bygga upp och utveckla ett team för bemanning med vikarier.
- Arbeta med personalfrågor som bemanning och rekrytering.
- Utföra administrativa arbetsuppgifter för olika hemvårdsverksamheter utifrån deras behov.

Du kommer att vara placerad i våra lokaler på Leopoldsgatan i Nyby, men under din arbetsvecka kommer du att åka runt till andra hemvårdsområden och stötta dem på olika sätt.

Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av registrering och administrativt arbete i olika program och system. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete inom hemvård och någon form av akademisk utbildning eller administrativ utbildning.

Vi ser gärna att du har arbetat med projektledning och annonsering, intervju, referenstagning samt andra delar inom rekryteringsprocessen. Tidigare erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning är meriterande. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och god kännedom om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet. En förutsättning för att klara arbetet är att du har god vana vid att arbeta digitalt i olika program och system.

Du förstår ekonomiska samband och de faktorer som leder till en verksamhet med ekonomi i balans. Som person är du flexibel och har förmågan att se möjligheter i förändringar. Du har också förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Vidare är du en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Elin Sandberg, verksamhetschef, 018-727 73 45
Paulina Karlsson, områdeschef, 018-727 43 39

Facklig företrädare:
Kommunal, 010-442 88 16

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 04

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se (https://www.uppsala.se)

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Angerdal Skoglund

Christoffer Nilsson

Margareta Svenningsson

Maria Eriksson
+46 73 944 50 95
Jonatan Svensson
+46 72 074 20 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 augusti 2022
  • Ansök senast: 14 september 2022

Besöksadress

Kungsängsvägen 27
None

Postadress

HR Center
Uppsala, 75375

Liknande jobb


HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024

Payroll and HR Coordinator

19 november 2024