OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill axla rollen som övergripande Servicemarknadschef för cirka 70 verkstäder inom Hedin Bil-koncernen. Våra verkstäder sysselsätter cirka 600 fordonsmekaniker och 200 Servicerådgivare/Kundmottagare inom segmenten personbilar, transportbilar, lastbilar och Plåt & Lack. Under de senaste åren har vi haft stark tillväxt genom att vi både startat upp nya anläggningar men också genom förvärv, och nu behöver vi se över hur vi tillsammans kan arbeta strukturerat med servicemarknadsaffären, varumärkesarbete och digitalisering.
Vi söker dig som vill göra våra kunder ännu nöjdare och tror på att kontinuerligt utmana och förbättra vårt sätt att arbete med ett övergripande ansvar att leda, kvalitetssäkra och utveckla koncernens serviceanläggningar. Som Servicemarknadschef är du övergripande ansvarig för att våra verkstäder är lönsamma. Du kommer att styra och övervaka arbetet av ständiga förbättringar, hitta synergieffekter verkstäder emellan, och leda och styra upp verkstadsarbetet på en övergripande nivå. Du kommer på i täten för att utveckla och förbättra servicegraden mot kunder och återförsäljare genom digitalisering och lyhördhet för kundernas behov samt stötta och utveckla verkstadsaffären.
Till din hjälp har du ett team på som består av 4 direktrapporterande som är specialister och verksamhetsutvecklare. Du igår i en operativ och strategisk ledningsgrupp och du rapporterar Vice VD. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Mölndal.
Arbetsuppgifter
Ansvar för hela affärsområdet servicemarknad när det gäller budget och resultat
Ansvar för resurser och kompetensutveckling på lång och kort sikt
Implementation av processer, strukturer och ständiga förbättringar
Leda och driva möjligheter inom digitalisering
Samarbeta och sätta upp mål tillsammans med återförsäljare
Erfarenhet, utbildning och person
Till den här tjänsten söker vi dig som har gedigen bakgrund inom Servicemarknad från fordonsindustrin. Du har ”proven track record” av att driva och utveckla servicemarknadsaffären. Du ska vara mycket affärsmässig, ha ett kontaktnät inom återförsäljarledet, och tidigare ledarerfarenhet och vana att driva förändringsarbete.Du ska vara lösningsorienterad och få saker att hända.
Du bör trivas och stimuleras av en miljö som utmärks av en stark entreprenörskapsanda och där förmågan att hantera snabba förändringar.
Kontakt
För mer information om tjänsten är Du välkommen att kontakta Vice VD Jörgen Loikas, jorgen.loikas@hedinbil.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg
Sasha Konjhodzic
08-505 691 23