OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Arbetsplatsbeskrivning
Till Hässelbygårdsskolan i nordvästra Stockholm kommer elever från alla världens hörn för att få kunskaper och erfarenheter som rustar dem för mötet med resten av livet.
Vi tror på våra elevers inneboende kapacitet och hjälper dem växa och utvecklas till de individer de vill vara. För att lyckas med detta behöver personalen vara något utöver det vanliga.
På Hässelbygårdsskolan ska alla lärare:
- Planera, genomföra och utvärdera verksamheten med utgångspunkt från nationella styrdokument
- Vara trygga, påhittiga, sociala och tydliga
- Erbjuda eleverna en meningsfull undervisning som utgår från deras behov, intressen och erfarenheter
- Inta ett demokratiskt och empatiskt förhållningssätt
- Se det kollegiala lärandet som en självklar och positiv del i arbetet
- Delta i och bidra till skolans utvecklingsarbete
Vi har sedan tidigare grundsärskola för åk F-3 och åk 6-9, nu utökar vi och bygger ut verksamheten F-9. Fullt utbyggd kommer grundsärskolan att ha plats för ca 35 elever i åk F-9, nu söker vi en specialpedagog/speciallärare som vill vara med att fortsätta bygga upp verksamheten för eleverna tillsammans med ledning, lärare och övrig personal.
Vi har heldagsomsorg vilket innebär att skola och fritidsverksamhet finns i samma lokaler och samma personal arbetar med de yngre eleverna hela dagen.
Vill du bli en av oss?
Ta chansen att utveckla dig i en skola med stora möjligheter och utmaningar. Vi arbetar med noggrann uppföljning och utvärdering för att utveckla skolan utifrån teori och beprövad erfarenhet. Vi har genomtänkt fortbildning och ett systematiskt kollegialt lärande. Som lärare hos oss omges du av kollegor som är professionella och engagerade och tillsammans med en närvarande och stödjande skolledning ställer vi höga krav på varandra.
Arbetsuppgifter
I uppdraget ingår att du har en roll som arbetslagledare och deltar i den pedagogiska ledningsgruppen. Dessutom kommer du vara en del av elevhälsan på skolan och delta i det förebyggande och hälsofrämjande arbetet. Du ansvarar för undervisningen, dokumentation och uppföljning av elevernas kunskaper, medverkar på utvecklingssamtal, föräldramöten, utvärdering och vid analys av elevernas kunskapsutveckling.
Förutom det ingår att du förväntas föreslå insatser och anpassningar för elever i behov av detta och medverka i upprättandet av utredningar och åtgärdsprogram samt uppföljning och utvärdering av dessa. Du kommer att arbeta praktiskt med att ge elever stödinsatser och undervisa både i grupp och individuellt i ordinarie undervisningssituation. I din roll kommer du även ha en konsulterade och handledande roll gentemot personal.
Runt elevgruppen kommer det att finnas flera lärare, lärarassistenter och elevassistenter så vi förutsätter att du vill ingå i ett team för att tillsammans utveckla verksamheten och bidra till att skapa en positiv och utvecklande lärmiljö.
Kvalifikationer
Vi söker en legitimerad specialpedagog eller speciallärare med inriktning utvecklingsstörning.
Vi behöver dig som
- är professionell, ansvarstagande och har god samarbetsförmåga
- är skicklig på att skapa goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare
- har ett positivt och lösningsfokuserat förhållningssätt
- har kunskap om och erfarenhet av komplicerade inlärningssituationer samt att ge råd, stöd och vägledning till personal
- har kunskap och erfarenhet av arbete med elever med intellektuell funktionsnedsättning, neuropsykiatriska funktionsnedsättningar såsom autism, adhd och språkstörning
- är kunnig inom och kan modellera i undervisningen
- har höga förväntningar på elever och verksamheten
- är väl förtrogen med språkutvecklande arbetssätt
- kan fånga och stimulera elevernas nyfikenhet och intresse för att lära
- kan vara flexibel och ändra struktur och arbetssätt utifrån aktuellt sammanhang
- är trygg, stabil och har självinsikt
Erfarenhet av arbete med grundsärskolans elever F-9 är en förutsättning likväl erfarenhet av arbete med elever som läser ämnen såväl som elever som läser ämnesområden. Även kunskaper inom och erfarenhet av TAKK och AKK är meriterande.
Meriterade är utbildning och erfarenhet som arbetslagledare.
Intervjuer kommer att ske löpande så tveka inte att skicka in din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Kjellkvist
0850849900
Martin de Ron, rektor
0850804921
Hanna Adolfi
08-508 04 911
Hanna Adolfi
08-508 04 910
Hanna Adolfi
0850804911