OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Överkalix kommun ligger i hjärtat av Norrbotten och genomkorsas av polcirkeln vilket ger oss ljusa somrar och snörika vintrar.
Vi ligger mitt i den gröna omställningen och har en tydligt uttalad ambition att vara med på tillväxttåget. Vi behöver fler medborgare, fler livskraftiga företag, en modern, framåtlutad översiktsplan och en tydlig vinkling mot hållbarhet.
Registrator/handläggare
Beskrivning av tjänsten
En av våra medarbetare ska vara tjänstledig under en period och vi söker därför en ersättare.
Du kommer att jobba på vårt frontkontor, som är en liten enhet med stor flexibilitet där vi hjälper varandra. Frontkontoret har hand om telefonväxel och kommunhusets reception. Där jobbar vi med service - internt mot övriga verksamheter och externt mot våra medborgare.
Som registrator har du ansvar för att förvalta och utveckla kommunens informations- och dokumenthantering. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
- diarieföring och registrering enligt gällande lagar, förordningar och rutiner
- förberedelser inför slutarkivering
- sekretessprövning och utlämning av handlingar
- bevakning och hantering av inkommande post och e-post.
I uppdraget ingår att jobba löpande med kvalitetsuppföljning och delta i arbetet med att hitta nya effektiva arbetssätt. Tjänsten innebär att du utbildar och ger råd och stöd till verksamheter gällande hantering av allmänna handlingar i ärendehanteringssystemen.
Du ansvarar för arkivet i kommunen och i det arbetet ingår även utveckling av e-arkiv. Arbetet är varierande och självständigt och förutsätter flexibilitet samt förmåga att ta egna initiativ.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant universitets- eller högskoleutbildning. Du ska ha god kunskap och erfarenhet om de lagar och förordningar som styr registrering och utlämnande av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning.
Erfarenhet
Det underlättar för dig om du har tidigare erfarenhet av både myndighetsutövning och systemförvaltning
Varaktighet/ Arbetstid
Vikariat 100 % perioden 2024-08-19--2025-02-28
Lön
Månadslön
Ansökan
Vi vill ha din ansökan senast 2024-07-15. Intervjuer kan påbörjas redan under ansökningstiden.
Skicka in din ansökan via formuläret i denna annons.
Kontaktpersoner
Ekonomichef Agneta Suikki, telefon 0926-741 85
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, telefon 0926-740 00
Vår uppgift som kommun är att erbjuda god service med hög kvalitet till invånarna och att verka för att Överkalix ska vara en attraktiv kommun att växa upp, utbildas, bo, arbeta och åldras i. Vi vill att du blir en del av det!
För att trivas bra hos oss ska du dela Överkalix kommuns gemensamma värdegrund, där ledorden är: engagerad, respektfull, ansvarstagande och professionell. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, varierande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid.
Som anställd hos Överkalix kommun har du möjlighet till friskvård. Vissa av våra arbetsplatser har flextid och det kan finnas möjlighet till distansarbete, beroende på arbetsplats och arbetsuppgifter. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Personuppgifterna i din ansökan kommer att sparas i 24 månader.
Om du blir anställd sparas dina uppgifter i personakten, annars raderas de sedan två år gått.
-------------------------------------
Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering. Vi har klart vilka rekryteringskanaler som vi vill använda oss av. Vänligen respektera detta.