OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Överkalix kommun ligger i hjärtat av Norrbotten och genomkorsas av polcirkeln vilket ger oss ljusa somrar och snörika vintrar.
Vi ligger mitt i den gröna omställningen och har en tydligt uttalad ambition att vara med på tillväxttåget. Vi behöver fler medborgare, fler livskraftiga företag, en modern, framåtlutad översiktsplan och en tydlig vinkling mot hållbarhet.
Verksamhetsutvecklare inom Socialförvaltningen
Välkommen till socialförvaltningen och Överkalix kommun!
Är du en person som ser helheten, vill driva utvecklingsfrågor och skapa livskvalitet?
Socialförvaltningen söker en ny verksamhetsutvecklare med ambition att bidra och göra skillnad för våra medborgare.
Som verksamhetsutvecklare har du en viktig roll som inspiratör i förvaltningen med fokus på kvalitet, verksamhetsutveckling och omställningsarbete.
Tjänsten är varierande och du får arbeta med att initiera, stödja och driva verksamhetsutveckling för att nå socialförvaltningens mål både på kort och lång sikt. Uppdragen kan komma från politiska beslut, men även utifrån förändringar i lagstiftning och dylikt. I arbetet ingår även uppdrag som socialt ansvarig samordnare (SAS).
Som verksamhetsutvecklare verkar du som ledningsstöd och arbetar både strategiskt och operativt. Du motiverar och skapar engagemang och delaktighet i utvecklingsarbetet. Du har ett sammanhållande ansvar för utvecklingsfrågor inom socialtjänstens område, som innefattar både omvärldsspaning och verksamhets- och kvalitetsutveckling i stort och smått. I kvalitetsarbetet ingår utveckling med digitala lösningar och välfärdsteknik samt utvecklingsarbeten utifrån nationella satsningar eller politiska beslut, för att förbättra såväl kvaliteten i våra insatser som arbetsmiljön inom området.
Innehållet i ditt uppdrag kommer att planeras gemensamt med ledningsgruppen utifrån de olika utvecklingsområden vi står inför. Du är underställd socialchef och ingår i socialförvaltningens övergripande team.
Exempel på arbetsuppgifter är:
- Projektledning och ledning av utvecklingsuppdrag - i egen regi och gemensamt med andra.
- Omvärldsbevaka externa möjligheter till finansiering, ansöka, återrapportera.
- Planera och hålla i interna utbildningar
I rollen som SAS ingår att planera och följa upp verksamheternas kvalitetsarbete, stödja chefer och personal vida hantering av klagomål och avvikelser samt utreda och bedöma missförhållandena enligt Lex Sarah.
Kvalifikationer
Utbildning
Du har relevant akademisk utbildning, minst tre år, exempelvis socionomexamen, examen inom social omsorg.
Erfarenhet
Vi ser gärna att du som söker denna tjänst har:
- Erfarenhet av arbete inom verksamhetsutveckling, digitalisering och gärna projektledning.
- God kompetens inom metoder relaterat till förbättringsarbete.
- Behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift.
- Talar och förstår engelska.
Då tjänsten innefattar uppdrag som SAS bör du ha kunskap inom den lagstiftning som styr verksamheten och gärna erfarenhet av att arbeta med socialt arbete inom myndighetsutövning och verkställighet.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är kreativ, samarbetsorienterad och lösningsfokuserad. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna process och välkomnar en bredd av sökanden. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!
Varaktighet/ Arbetstid
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.
Vi tillämpar flextid och det är möjligt med distansarbete.
Lön
Månadslön
Ansökan
Vi vill ha din ansökan senast 2024-03-18. Var snabb med din ansökan. Intervjuer kan komma att påbörjas redan under ansökningstiden.
Skicka in din ansökan via formuläret i denna annons.
Kontaktpersoner
Socialchef Jenny Liljebäck 0926-741 50
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, telefon 0926-740 00
Vår uppgift som kommun är att erbjuda god service med hög kvalitet till invånarna och att verka för att Överkalix ska vara en attraktiv kommun att växa upp, utbildas, bo, arbeta och åldras i. Vi vill att du blir en del av det!
För att trivas bra hos oss ska du dela Överkalix kommuns gemensamma värdegrund, där ledorden är: engagerad, respektfull, ansvarstagande och professionell. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, varierande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid.
Som anställd hos Överkalix kommun har du möjlighet till friskvård. Vissa av våra arbetsplatser har flextid och det kan finnas möjlighet till distansarbete, beroende på arbetsplats och arbetsuppgifter. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Personuppgifterna i din ansökan kommer att sparas i 24 månader.
Om du blir anställd sparas dina uppgifter i personakten, annars raderas de sedan två år gått.
-------------------------------------
Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering. Vi har klart vilka rekryteringskanaler som vi vill använda oss av. Vänligen respektera detta.