PA-handläggare

Arbetsbeskrivning

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare.

Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden. Många pratar om hållbarhet men vi arbetar med det varje dag. Vill du vara med?



ARBETSUPPGIFTER
Är du en serviceinriktad och noggrann personaladministratör som gillar att hitta lösningar och se utvecklingsmöjligheter i det dagliga arbetet? Vill du vara med och stärka Länsstyrelsen som arbetsgivare tillsammans med ett härligt gäng med mycket kompetens och arbetsglädje och som värdesätter samarbete? Då har du hittat rätt!

Länsstyrelsens HR-enhet är en spännande arbetsplats med både utmaningar och möjligheter för dig som tycker om att se människor växa och utvecklas. Våra värderingar motiverar oss att pröva nytt och se de mindre lyckade försöken som bra tillfällen till lärande, samtidigt som vi sätter ett stort värde på ett professionellt förhållningssätt. Vi är övertygade om att humor och skratt ökar kreativiteten och ökar distansen till det som upplevs lite svårt.

Som PA-handläggare arbetar du tillsammans med två kollegor i ett team med olika personaladministrativa frågor. Det kan till exempel vara att ge stöd till medarbetare i tidredovisning, reseräkningar och utlägg, att sköta administration kring rekryteringar och handlägga beslut om krigsplacering av våra anställda. Diarieföring, arkivering och personalstatistik är också exempel på arbetsuppgifter.

Vi arbetar med att utveckla och effektivisera våra personalprocesser genom att digitalisera och utarbeta nya rutiner. I det arbetet ingår att utbilda, utveckla, följa upp och justera.
En av dina huvuduppgifter blir att hålla dig uppdaterad om avtal, interna riktlinjer samt våra personaladministrativa systems utveckling och möjligheter för att kunna stödja oss att arbeta både rättssäkert och effektivt.

Placeringsort: Göteborg

KVALIFIKATIONER
Krav
Du har aktuell erfarenhet av personaladministrativt arbete utifrån ett arbetsgivarperspektiv, på en HR-enhet i en större organisation. Du har också grundläggande kunskap om arbetsrätt och kollektivavtal och tycker att personaladministration är ett roligt område att verka inom.

Du gillar och har förmåga att ge god service och kommunicera lyhört och prestigelöst. Du har förmåga att se utvecklingsmöjligheter och tar initiativ till att förbättra och förenkla såväl arbetssätt och rutiner som system och kommunikation.

Du vill bidra till god förvaltning och det innebär att du är påläst, noggrann när det gäller att följa regler samt uthållig när det gäller att sköta stora mängder av samma uppgift, hitta effektivare lösningar och möta dem vi är till för.

I rollen behöver du ha förmåga att arbeta självständigt, men också att planera, lösa uppgifter och utveckla arbetssätt tillsammans med dina kollegor. Du behöver kunna prioritera och planera om.

Du har ett hälsosamt förhållningssätt till arbetet, vilket märks bland annat på hur du planerar och genomför dina uppgifter. Som person ligger ditt fokus på möjligheter och lösningar snarare än hinder och du har en sund distans till arbetet.

Utöver erfarenheterna och förmågorna som vi har beskrivit här ovan behöver du ha gymnasieutbildning och vara van vid digitala verktyg och arbetssätt, framför allt när det gäller personaladministration.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Meriter
Det är meriterande om du har arbetat i Visma Recruit, UBW/Agresso och Platina.
Kunskap om och erfarenhet av arbete med arbetsrätt inom staten är också meriterande, liksom om du har någon relevant utbildning inom PA/HR-området.

ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gull-Britt Svensson
010-22 455 24
Sten Wolme
010-224 54 39
Mikael Johansson

Jan Carlsson

Pia Strandh
031-7619213
Redovisningschef Emelie Larsson
010-224 54 08
ST Gull-Britt Svensson
010-22 455 24
SACO Sten Wolme
010-224 54 39
SEKO Mikael Johansson

Personalchef Jan Carlsson

Sammanfattning

Besöksadress

Södra Hamngatan 3 40340 GÖTEBORG
None

Postadress

None
GÖTEBORG, 40340

Liknande jobb


Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

26 november 2024

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024

HR-administratör

HR-administratör

25 november 2024