OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hudiksvalls kommun har 3 300 anställda. Personalavdelningen, som är en del av kommunledningskontoret, ger kommunens 150 arbetsledare stöd i personal- arbetsmiljö- och lönefrågor. Du kommer att bli en av medarbetarna i en grupp bestående av fem pa-konsulter, två rehabiliteringssamordnare, arbetsmiljöingenjör och utbildningssamordnare. Inom avdelningen finns dessutom 10 medarbetare som ansvarar för löneadministration. ARBETSUPPGIFTER Du är en professionell resurs som genom ett konsultativt arbetssätt ger råd och stöd till kommunens ledare i personalfrågor. Du arbetar främst utifrån ett organisationsperspektiv, men även med grupp- och individärenden. Huvudfokus i ditt arbete är utveckling av kommunens strategiska arbetsmiljöarbete vilket bla innebär personaluppföljning och analyser. Du arbetar även med att ge råd och stöd i arbetsrättsliga frågor. KVALIFIKATIONER Beteendevetenskaplig utbildning på högskolenivå (personal- och arbetslivsprogrammet eller motsvarande). Kompetens att analysera statistik. B-körkort krävs. Ditt arbetssätt präglas av helhetssyn, initiativrikedom, drivkraft och struktur. Du ska ha pedagogisk förmåga och kunna uttrycka dej väl i tal och skrift. Arbetet innebär många kontakter med kommunens ledare, fackliga organisationer, medarbetare och externa aktörer. Det tillsammans med att vårt arbete bygger på lagarbete innebär att vi fäster stor vikt vid din förmåga att samarbeta.
Kontaktpersoner på detta företaget
Personalchef Maria Larsson
0650-193 69
Vision Monica Lindblom
0650-191 99
Löne och systemansvarig Berit Nilsson
0650-19128
Personalchef Maria Larsson
0650 193 69