OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sveriges Domstolar står inför en stor generationsväxling. Det gäller domare, notarier, domstolssekreterare, administrativ personal och personal i olika specialistbefattningar.
I syfte att stärka Domstolsverkets kompetens i rekryteringsfrågor söker vi nu en ny medarbetare. Medarbetaren skall vara placerad i Jönköping.
ARBETSUPPGIFTER
Dina arbetsuppgifter kommer att innebära
. att Du arbetar med att utveckla rekryteringsprocesser och dess kvalitéer
. att Du ger råd till domstolarna i rekryteringsfrågor
. att Du genom en ständig omvärldsanalys håller Dig och Domstolsverket uppdaterad inom området
. att Du självständigt eller i samverkan med andra medarbetare i Domstolsverket löser frågeställningar som har anknytning till ditt arbetsområde
KVALIFIKATIONER
Du måste ha mycket god kunskap om hur man skapar väl fungerande rekryteringsprocesser
.Du skall ha flerårig erfarenhet av att arbeta med rekryteringsfrågor, helst i ett större företag eller vid en större myndighet
. Du är van att tillämpa ett konsultativt förhållningssätt
. Du har lätt för att samarbeta
. Du har mycket god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift
. Du har god förmåga att självständigt planera och driva ditt eget arbete
. Du trivs i en miljö som präglas av ansvarstagande, nytänkande, kreativitet och uthållighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Åkerberg, enhetschef
036-155593