OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trygg-Hansa har runt 1700 medarbetare på 20 orter i landet och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se. Följ oss på Facebook: www.facebook.com/trygghansa (http://www.facebook.com/trygghansa) och LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/trygg-hansa.
Trygg-Hansa söker nu en erfaren PA (Personal Assistant till CFO).
För oss på Trygg-Hansa är kunden i fokus och vi har ambitionen att bli Sveriges ledande serviceföretag 2020. Alla våra kunder och ärenden är unika och vi sätter högt fokus på service och kvalitet, med målet att överträffa våra kunders förväntningar! Vi har en prestationsorienterad företagskultur där individuell måluppföljning är en del av arbetet för att nå framgång, vi ser gärna att du drivs av kontinuerlig feedback och motiveras av personlig utveckling för att bygga för en framtid hos oss.
Ditt uppdrag
I rollen som PA (Personal Assistant) arbetar du nära och är ett administrativt stöd till CFO (Chief Finance Officer) för Codan / Trygg-Hansa, med placering i Stockholm. Rollen innebär framförallt att vara ”Gate-keeper” av CFO’s tid och förstå vad som skall göras framåt i tiden och på ett mycket strukturerat sätt underlätta vardagen för CFO. Det handlar om avancerad kalenderhantering med mycket egna beslut och prioriteringar, resebokningar, planering av agenda samt bokning av möten. Du kommer även att driva ett antal uppdrag/mindre projekt inom Finance organisationen samt ta fram material för presentation. Detta är en stimulerande och utvecklande roll för dig som är intresserad av ekonomi och vill arbeta nära CFO funktionen.
Resor till bl.a. Köpenhamn och London kan förekomma.
Din bakgrund
Vi söker dig som har ett professionellt och kvalitetsmedvetet förhållningssätt, är lojal och har hög integritet. Du har lätt för att växla och prioritera mellan olika arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov utan att för den delen göra avkall på kvaliteten och du är prestigelös i att både utföra enklare och mer kvalificerade uppgifter.
Du är intresserad av ekonomi och kan ha ekonomisk utbildning, men det är inget krav. Du har 10 års erfarenhet av att arbeta som assistent till koncernledningen i ett internationellt företag. Du gillar och är van att arbeta i ett mycket högt tempo och vi ser även att du har en analytisk förmåga. Det är viktigt att du trivs i rollen och tar dig an varierande uppgifter med en positiv och prestigelös inställning. Du är en van användare av Officepaketets samtliga delar och din kommunikativa förmåga är hög. Eftersom vi ofta kommunicerar och producerar på koncernspråket ställs det höga krav på dina kunskaper i engelska liksom svenska samt att du förstår danskan.
Som person är du mycket professionell, serviceminded, noggrann och har ett gott öga för detaljer. Du litar på din egen prestations- och beslutsförmåga. Du är van att hantera flera uppgifter samtidigt och tummar aldrig på kvalitet i leveransen och du är också van vid att hantera konfidentiell information.
Jobbet kräver erfarenhet och intresse av att jobba med administration
Erfarenhet av att arbeta med ledare på högst nivå i företaget
Erfarenhet av att jobba med både ”högt och lågt”
Erfarenhet från att driva mindre projekt
God förmåga att kommunicera och interagera med ledningsgruppsmedlemmar
Du har en stor drivkraft och vilja att göra förändringar
Trygg-Hansa samarbetar med Experis i denna rekrytering. För ytterligare information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Agneta Lund på +46 8 736 28 74. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 10/5. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Fackliga kontaktpersoner
FTF Elisabeth Sandblom, tfn 070 – 168 36 68
SACO Lena Darin, tfn 070 – 168 28 44