OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värnamo är en tillväxtkommun mitt i det kreativa hjärtat av Småland. Som en av 2700 medarbetare är du med och utvecklar Värnamo kommun: förverkligar drömmar, skapar, upplever, är delaktig och tar ansvar.
Personalavdelningen, med 13 medarbetare, är en avdelning inom Kommunledningskontoret och fungerar som en lednings- och stödfunktion till den kommunala organisationen.
Några exempel på de mer centrala arbetsområdena i uppdraget är att ge support och stöd till användarna, d v s chefer och administratörer, i löneadministration och i PA-systemet Heroma.
Du kommer att planera och genomföra utbildningar i PA-systemets olika funktioner och moduler. Att skaffa dig en bild av hur väl systemet fungerar för användarna i vår verksamhet och planera utbildning och förbättring utifrån detta är också centralt. Du kommer på sikt också att delta i olika införandeprojekt och utvecklingsgrupper.
Vi tror att du har ekonomisk utbildning på gymnasienivå och erfarenhet av löneadministration. Meriterande är utbildning inom löneadministration, vana av att arbeta i Heroma och tolkning och tillämpning av arbetsrättsliga lagar och kollektivavtal inom kommun eller landsting. Du är van IT-användare som med lätthet skaffar dig en god systemkunskap.
Du har god kommunikations- och problemlösningsförmåga och är systematisk, noggrann och analytisk. Ditt arbetssätt är lösningsfokuserat, du har hög social kompetens, lätt att samarbeta och inser vikten av god service och ett gott bemötande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.