Pågen söker Key Account Manager Foodservice

Pågen söker Key Account Manager Foodservice

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en driven, självständig och ansvarsfull säljare som vill jobba med spännande och
välkända produkter? Söker du nya utmaningar och vill jobba i ett dynamiskt team i ett dynamiskt företag där du får möjlighet att vara med och påverka din roll? Då kan detta vara jobbet för dig!

Arbetsbeskrivning
Det primära uppdraget som KAM Foodservice är att, inom distriktet, bygga långsiktiga
relationer med grossister, kostchefer och privata kedjekunder och driva lönsam tillväxt för både kunden och Pågen.
Rollen innebär att vara kund- och avtalsansvarig inom affärsområde Foodservice på ditt distrikt inom offentlig- och privat marknad samt lokala grossister. Du ansvarar för utveckling av befintliga och nya kunder på både central nivå och slutkund och då främst inom offentlig
sektor (kostchefer/dietister/upphandlare)

Exempel på arbetsuppgifter:
Bevaka och lämna anbud på offentliga upphandlingar (följa anbudstider, planera,
besvara och följa upp)
Utveckla affären med privata kedjekunder
Hålla utbildningar 
Medverka på mässor
Ansvarig för budget med försäljnings- och lönsamhetsmål samt KPI:er


Du kommer att arbeta i nära samarbete med övriga KAM, ingå i Kund- och Kategoriteamet
och rapportera till Försäljningschef Storhushåll. Rollen är fältbaserad med ansvar för distrikt Mellan/Norr, vilket innebär att det förekommer resor med övernattning inom distriktet. Lämplig bostadsort är Mellansverige eller Mälardalen.



Ansvarsområden
Vad erbjuder vi dig?
På Pågen bakar vi med kärlek – och vårt uppdrag är långsiktigt. Hos oss kan du förvänta dig:
En entreprenörsdriven kultur med korta beslutsvägar och stark lokal förankring
Ett företag med positiv försäljningsutveckling i en stabil bransch, både i Sverige och internationellt
Att bli en del av ett erfaret och engagerat team med stor samlad kompetens


Rollen som Key Account Manager Foodservice är en rolig och aktiv roll där du får möjlighet att utveckla affären, jobba självständigt och få ett stort eget ansvar. Det finns stora möjligheter att påverka och utveckla rollen.

Kvalifikationer
Vem är du?
Du har relevant högskoleutbildning eller alternativ eftergymnasial utbildning, gärna inom marknad och försäljning alternativt kostekonomi. Du har god erfarenhet från foodservciebranschen och stor affärsförståelse. Det är en stor
fördel om du har jobbat med livsmedel inom offentliga affärer och känner till lagen om
offentlig upphandling. Har du upparbetade kundrelationer är det en klar fördel.
Som person besitter du en god förmåga att sälja och övertyga, att kommunicera och att hålla presentationer. Vidare behöver du vara analytisk, resultatorienterad och ha ett starkt driv att uppnå resultat. Att skapa långsiktiga relationer och att vara serviceinriktad är självklart för dig. Du har modet att våga utmana och har hög integritet och inger förtroende.



Om företaget
Pågen är Sveriges ledande bageri inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor, korv- och hamburgerbröd som är naturligt goda.
Vi är ett familjeföretag vars bagartradition sträcker sig tillbaka till 1878 då Anders och Matilda Påhlsson började baka och sälja bröd i sitt hem på Tallgatan i Malmö.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 maj 2023
  • Ansök senast: 27 maj 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


11 oktober 2024

Kundansvarig kontaktcenter

Kundansvarig kontaktcenter

11 oktober 2024

10 oktober 2024

10 oktober 2024