OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Pågen är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition började redan 1878. Företaget har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om sina medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Idag bakar och säljer Pågen ca 60 olika produkter som hittar du i alla svenska matbutiker, i Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Vissa produkter exporteras till 25 olika länder. Företaget har en positiv
försäljningsutveckling och verkar i en stabil bransch. I Sverige finns medarbetare över hela landet för att varje dag kunna förse butiker och konsumenter med färskt bröd. Huvudkontor ligger i Malmö, med två bagerier i Malmö och i Göteborg, omsättningen är 4 miljarder SEK.
Mer information hittar du på
www.pagen.se
Brinner du för varumärkesbyggande och digitala medier? Vill du vara en del av ett företag i ständig utveckling där du kan vara med och påverka? Då är detta jobbet för dig! Pågen söker nu en driven, analytisk och nyfiken Digital Media Manager med starkt intresse av digitala/social medier och dess utveckling. Pågen växer, både i Sverige och internationellt, vilket gör att du i rollen erbjuds en spännande möjlighet i ett entreprenörsdrivet bolag med välkända varumärken och med korta beslutsvägar. Du rapporterar till marknadschefen med placering i Malmö och ingår i företagets marknadsavdelning
Om rollen
Som Digital Media Manager säkerställer du att Pågen på ett optimalt sätt kan driva lönsam tillväxt, varumärkeskännedom och preferens genom digitala och sociala marknadsplattformar. Ditt främsta ansvar är att driva effektivitet och optimera mediaköpbeslut och mediakommunikation inom de digitala kanalerna och sociala medier i Skandinavien. Du kommer även bidra till och implementera Pågens digitala och sociala mediastrategier.
Dina ansvarsområden:
• Säkra en effektiv kommunikation i digitala- och sociala mediakanaler, sätta KPIer och vara expert/rådgivare
• Stötta med digital mediaexpertis och inom kommunikationsstrategiarbete, mediaval och kreativt uttryck
• Bidraga till den övergripande digitala mediastrategin
• Ansvara för utveckling, styrning och optimering av digitala mediaköp i nära samarbete med externa byråer, interna stakeholders eller egen regi
• Ansvara för utveckling, analys, uppföljning och optimering av enskilda kanaler samt synkning, retargeting och optimering mellan kanaler (SoMe, Display, OLV, SEM) – köpt media
• Jobba med datadriva insikter för att säkra Pågens varumärken och branding i olika digitala kanaler (insikter målgrupper och varumärkesupplevelse, 360 utryck, synkning och anpassning av format content)
• Projektleda och vara kravställare mot media- och kreativa byråer
• Supportera och aktivt deltaga i utvecklandet av den digitala konsument och shopper resan
• Omvärldsbevakning, konkurrentbevakning, nya medier mm
Bakgrund
Vi söker dig med högskoleutbildning eller motsvarande inom marknadsföring och/eller kommunikation. Du har flera års erfarenhet inom marketing, kommunikation och varumärkesbyggande. Troligtvis har du jobbat på en Mediabyrå, Digital byrå, Mediehus eller Marketing- kommunikationsavdelning med inriktning konsument-produkter. Du har erfarenhet inom programmatiska köp / digitala mediaköp, sociala medier och SEM. Det är positivt om du har goda kunskaper i annonsplattformar såsom Google Marketing Platform, Facebook Business Manager och Adform. Du motiveras av att driva projekt och ser dig själv som en erfaren projektledare.
För att lyckas i rollen tror vi att du är handlingskraftig och prestigelös. Du arbetar strukturerat och motiveras av att hitta förbättringar. Du arbetar självständigt, men är samtidigt en lagspelare med förmågan att se helheten och samarbeta i grupp. Vidare har du ett starkt driv och kan hantera många intressenter och projekt samtidigt. Du trivs med högt tempo och kan hantera snabba förändringar på ett bra sätt. Du är mål- och resultatinriktad och arbetar insiktsbaserat utifrån konsumentinsikter, är analytisk samt har goda kommunikationsegenskaper. Du har förmågan att regelbundet växla mellan de stora perspektiven och de små detaljerna.
Sök tjänsten
Vi arbetar med ett löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. Dock senast 22 mars. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta marknadschef Monica Bergen på monica.bergen@pagen.se. Varmt välkommen med din ansökan!