OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Pågen lever vi för att baka färska, naturligt goda, praktiska bagerivaror för alla tillfällen. För det krävs det många passionerade bagare. För på Pågen bakar vi alla med kärlek, oavsett vad vi jobbar med. Pågen är Sveriges största bageri och vi är marknadsledare i Sverige. Våra bröd finns att köpa i alla svenska matbutiker och vi har medarbetare över hela landet, från Ystad till Haparanda. Dessutom säljs våra bröd i matbutiker i Danmark, Norge, Finland och Tyskland och våra Gifflar och skorpor exporteras till 25 olika länder. Vi är ett familjeföretag i femte generationen som har bakat bröd i 135 år. Det tänker vi göra minst lika länge till. Exakt hur framtidens bröd kommer att se ut vet vi inte, men vi lovar att alltid baka med kärlek. Vill du följa med oss på resan? Läs mer på www.pagen.se
Pågen söker nu Säljplanerare (SP/SUD) till Kalmar!
Arbetsbeskrivning
Du kommer att dela din tid mellan säljplanering/bemanning och att ersätta ordinarie säljare på deras rutter under frånvaro.
Ditt ansvar kommer främst att vara den dagliga driften av personal genom tex ruttplanering av säljdistrikt, schemaläggning och bemanning, tidrapportering och provisionsregistrering i våra lönesystem. I arbetsuppgifterna ingår även löpande drift av våra lastbilar och dess färdskrivarkort, viss säljadministration, samt beställning av kläder och kontorsmaterial mm. Utöver detta kommer du ca 1-2 dagar att köra på rutt då du ersätter ordinarie säljare, vilket innebär att du bör ha stor kunskap inom försäljning.
Regionen omfattar lastplatserna Kalmar, Västervik, Vimmerby, Ronneby och Karlshamnvilket ibland kan medföra en del resande, dock inte övernattning.
Vem är du?
Vi söker dig som är van vid att arbeta självständigt och kan prioritera dina dagar så effektivt som möjligt. Samtidigt är du en lagspelare med god förmåga att samarbeta i grupp. Som person är du flexibel och strukturerad samt har lätt för att kommunicera både i tal och skrift. Då tjänsten kräver förmåga att kunna arbeta med många arbetsuppgifter samtidigt är det av stor vikt att du har hög stresstålighet. Du kommer att vara driftansvarig för 19 ordinarie säljare samt flertalet vikarier på samtliga lastplatser.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av försäljning i dagligvarubranschen men det är inget krav, god erfarenhet av bemanning och administrativt arbete. Utbildning inom bemanning/HR eller logistik är meriterande.
C-körkort och YKB är ett absolut krav. Du kommunicerar väl på svenska i både tal och skrift, och är duktig på IT-system och Excel.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Lämplig bostadsort är Kalmar med omnejd eller Blekinge.
Vad erbjuder vi dig?
Du får arbeta i ett tryggt företag med starka varumärken och som är i ständig utveckling. Våra värderingar är grundläggande för oss, och som säljplanerare bidrar du starkt till vår framgång.
Sök tjänsten
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Charlotta Ek tel 0765-368084. Sista ansökningsdag är 14 april 2017. Välkommen med din ansökan!