Paid Ads-specialist

Arbetsbeskrivning

Var med och skapa framtidens läsaraffär!

Är du en kommunikativ och analytisk person som drivs av att bra innehåll ska nå rätt målgrupp? Hos NWT Media ges du möjligheten att vara med och marknadsföra framtidens journalistik.

Om NWT Media

NWT Media är ett av Sveriges ledande mediehus som genom 17 lokala varumärken levererar lokal journalistik via sajter, appar och printprodukter. Bolagets vision är att värna om demokrati och det fria ordet genom journalistik som engagerar, överraskar och upplyser. 

NWT Media är en del av NWT-koncernen som har en tydlig strategi för tillväxt de kommande åren. Utöver lokaljournalistiken driver koncernen verksamheter inom marknadsföring, distribution och fastighetsförvaltning. Vi finns i Skaraborg, Dalsland och Värmland.

 

Om rollen

Du kommer jobba i vårt marknadsteam och ha ett tätt samarbete med vår redaktionella hubb. Rollen är ett vikariat under ett år med möjlighet till förlängning.

Du kommer arbeta med kampanjuppsättning och marknadsföring i våra sociala medier som exempelvis Facebook och Instagram.

Övervaka och optimera våra kampanjer samt följa upp hur våra de presenterar.

Du ska även vara med och skapa kreativa briefs och förslag på förbättringsområden.

Det här erbjuder vi:

- Flexibel arbetsplats där du ges möjligheten att jobba hemifrån vid behov.
- Att bli en del av en bransch och arbetsplats som är mitt i en digital förändringsresa.
- Kontinuerliga gemensamma aktiviteter med gruppen.
- Möjlighet att boka stugor på olika orter till förmånligt pris
- Genom vårt kollektivavtal har vi dessutom tre extra ledighetsdagar per år.

 

Om dig:

Till den här tjänsten söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta med betald annonsering på sociala medier. Du är hungrig på att lära dig allt som finns att lära om betald annonsering på sociala medier och drivs av att bli en specialist inom ditt område. Vi ser gärna att du är smartare än oss på området och kommer med konstruktiv feedback på hur vi kan förbättras. Ytterligare förmågor vi värdesätter är:

- Bra på att kommunicera. Du kommer ofta jobba i team där dialog är A och O.
- Analytisk förmåga. Du har lätt för att identifiera mönster och samband och agerar på de insikter du får till dig.
- Lagspelare som bidrar med idéer och feedback.

Det är även meriterande om du arbetat med Facebook Pixeln och/eller Facebook Conversion API:s tidigare.

Vi ser att du har:

- Åtminstone ett års erfarenhet av att jobba med betald annonsering på sociala medier.
- Kunna kommunicera flytande på svenska och engelska (i skrift och tal).
- Relevant utbildning inom området.

Plus i kanten om du har:

- Duktig inom grafisk formgivning
- Jobbat med annonsering via Google; SEM, Youtube och dylikt.
- Erfarenhet av att jobba inom mediebranschen sedan tidigare och är införstådd i lokaljournalistik.
- Erfarenhet av att jobba med LinkedIn-annonsering.

 

Har du frågor kontakta

Caroline Englund: Chef redaktionella hubben och marknadsavdelningen:

Caroline.englund@nwtmedia.se och 054–199744

Tova Sundberg: Team Lead Marknad:

Tova.sundberg@nwtmedia.se och +46722062852

 

Facklig kontakt: Jessica Södersten

jessica.sodersten@nwtmedia.se och 054-199640

 

Tjänsten är ett vikariat tom 30 september 2023. Placeringsort: Lidköping eller Karlstad.

 

Vi ser fram emot din ansökan senast 15/10-2022, vi kommer att hålla urval löpande

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nya Wermlands-Tidningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2022
  • Ansök senast: 15 oktober 2022

Postadress

Våxnäsgatan 20
Karlstad, 65340

Liknande jobb


Digital Säljare | Kampanjansvarig | Landskrona

Digital Säljare | Kampanjansvarig | Landskrona

22 december 2024

20 december 2024

Marknadskoordinator med talang för textproduktion till GPBM Nordic

Marknadskoordinator med talang för textproduktion till GPBM Nordic

20 december 2024

20 december 2024