Paid Media Specialist till bolag inom influencer marketing!

Paid Media Specialist till bolag inom influencer marketing!

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Ta chansen att bli del av ett snabbväxande och framgångsrikt bolag inom influencer-marketing branschen! Vår kund, Cure Media söker nu en Paid Media Specialist med fokus på paid social till deras in-house marknadsteam - en nyckelroll för att möjliggöra deras fortsatta tillväxt och vision om att bli förstavalet för varumärken och influencers i Europa!

I april 2021 fick de för fjärde året i rad, och som enda aktör i Norden, utmärkelsen Top Influencer Marketing Agencies 2021 av Business of Apps i UK. Sedan 2019 är de årligen även ett stolt DI Gasellföretag som ett av Sveriges snabbast växande och lönsamma företag.

Om rollen

Som Cure Medias Paid Media Specialist kommer din huvudsakliga uppgift vara att ta arbetet med deras digitala annonsering och kundanskaffning till nästa nivå. Du kommer att arbeta med B2B-marknadsföring, både paid social och SEM, och vara en del av marknadsteamet med kollegor både i Stockholm och London. I rollen kommer du att ansvara för all paid media på samtliga målmarknader, primärt via verktyg såsom LinkedIn och Google Ads.

Du kommer till exempel att:
• Driva trafik, öka varumärkeskännedom och generera relevanta leads på bolag i vår fokusmålgrupp.
• Vara delaktig i att sätta mål, budget och KPI:er för samtliga digitala kanaler.
• Arbeta kontinuerligt med testning, optimering, mätning och analys för att konstant förbättra vår digitala performance.
• Hålla dig uppdaterad kring de senaste trenderna inom digital marknadsföring och B2B-marknadsföring för att ständigt kunna utmana och utveckla nuvarande strategier och arbetssätt.

En vanlig dag kan bestå av att analysera, mäta och optimera upp till 8 olika kampanjer med upp till 40 annonser som körs parallellt. Du arbetar i de senaste verktygen på marknaden och tar löpande självständiga beslut i samråd med närmsta chef för att optimera räckvidd och se till att ni når rätt target audience. Gemensamma möten med marknadsgruppen sker varje fredag, där ni diskuterar strategier, aktiviteter och konton. Om tid finns över förväntas du uppdatera dig kring det senaste inom influencer-marketing samt B2B-paid media.

Din bakgrund

• Har en relevant eftergymnasial utbildning inom digital marknadsföring.
• Har 1-3 års erfarenhet från en liknande specialist-roll inom paid social och SEM - till exempel på en marknadsavdelning eller som konsult. Inom B2B är starkt meriterande.
• God kunskap av att arbeta i Googles 360-svit, Facebooks och LinkedIns annonseringsverktyg samt Google Analytics.
• Talar och skriver flytande svenska och engelska - ytterligare språk är meriterande.

För att lyckas i rollen tror vi att du är:

• Resultatinriktad och initiativtagande - du brinner för att nå dina egna och bolagets mål, och du gör alltid det lilla extra för att nå dit.
• Analytisk och datadriven - du har en förmåga att kunna ta datadrivna beslut och gillar att grotta ner dig i siffror, för att kunna optimera och förbättra resultatet.
• Nyfiken och lösningsorienterad - du drivs av att lära dig nya saker och är inte rädd för att testa nya tillvägagångssätt för att förbättra dina resultat.
• Kommunikativ och en teamplayer - du trivs i samarbete med andra och du ser det som en självklarhet att vara med och bidra till en härlig stämning i teamet.

Uppdragets omfattning

Detta är en heltidstjänst och direktrekrytering hos Cure Media med start så snart som möjligt.
Du utgår från huvudkontoret på Birger Jarlsgatan i Stockholm.

Om företaget

Cure Media hjälper varumärken inom retail, fashion and beauty världen över att nå mätbara resultat genom strategisk och datadriven influencer marketing. Sedan 2014 har företaget varit med och drivit utvecklingen av branschen för influencer marketing, med egenutvecklade tech-lösningar och system, och är idag ledande i Norden. Här erbjuds du möjligheten att vara med på en spännande tillväxtresa och skaffa dig kunskap och erfarenheter i ett företag med stark företagskultur och stora utvecklingsmöjligheter, både i Sverige och internationellt.

Några förmåner på Cure Media:
• Förmånlig lön, pension och försäkring
• Friskvårdsbidrag och gemensam träning (tex padel) på arbetstid
• MacBook och iPhone
• 6 veckors betald semester per år
• Centralt kontor på Birger Jarlsgatan 37 i Stockholm med ett glatt gäng av härliga kollegor!
• Regelbundna afterworks och årliga konferensresor till ställen såsom Barcelona, Marbella och London.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.
Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2022
  • Ansök senast: 26 februari 2022

Liknande jobb


25 december 2024

Fundraising content manager/Projektledare insamling

Fundraising content manager/Projektledare insamling

24 december 2024

23 december 2024

23 december 2024