OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en erfaren Paid Media Strategist som kan ta vår SEM och betald marknadsföring i sociala medier till en ny nivå. Är du en resultatorienterad och analytisk person som älskar datadriven marknadsföring i digital kanaler kommer du trivas hos oss.
Några viktiga fördelar med att jobba som Paid Media Strategist hos oss jämfört med andra arbetsgivare är att du slipper designa annonsmaterial och ha kontakt med externa kunder eftersom vi bara marknadsför egna projekt.
Vilka Comparico är och vad vi gör
Comparico utvecklar sajter som hjälper människor att jämföra abonnemang och tjänster. Vi har under senaste åren byggt upp några av Sveriges ledande jämförelse- och informationstjänster bl.a. Boupplysningen.se, Bredband.se och Mobilabonnemang.se.
Teamet består av 12 medarbetare som alla drivs av att hjälpa människor att spara tid och pengar genom att utveckla fantastiska jämförelsetjänster.
Vad vi erbjuder
⭐️ Flexibla arbetstider. Du kan påverka dina arbetstider så att dom passar ditt privatliv, inte tvärtom.
⭐️ Ingen press utifrån. Vi utvecklar bara egna tjänster och bestämmer därför själva arbetstempo.
⭐️ Din fritid = fri tid. Du behöver aldrig vara nåbar utanför arbetstid.
⭐️ Stor möjlighet att utvecklas. Företaget växer snabbt och med det så växer också nya roller och arbetsuppgifter fram. Det gör att du har stora möjligheter att utvecklas inom företaget
Vad du kommer att arbeta med
Som Paid Media Strategist kommer du ansvara för att generera kostnadseffektiv trafik genom bl.a. Google Ads, Facebook Ads, Instagram och Bing Ads.
Ditt dagliga arbete kommer vara att sätta upp, analysera och optimera kampanjer för våra jämförelsetjänster, t.ex. Bredband.se. Det innebär att du behöver ha förståelse för att planera framgångsrika digitala marknadsföringskampanjer och att praktisk kunna genomföra dem i de verktyg som används.
I rollen som Paid Media Strategist ingår även att ta fram hypoteser på förbättringar, sätta upp tester, analysera resultat utifrån givna KPI:er och göra förbättringar. Du behöver därför även ha den analytiska förmågan som krävs för att driva konverteringsoptimering i alla kanaler och kampanjer.
Ditt dagliga arbete
👉 Sätta upp, analysera och optimera digitala marknadsföringskampanjer
👉 Använda verktyg som Google Analytics, Google Ads, Facebook Ads manager
👉 Hålla dig uppdaterad inom området och utveckla vår digitala strategi efter nya trender
Vem vi söker
För att trivas i rollen som Paid Media Strategist hos oss bör du ha några års erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring från konsult- eller kundsidan.
Som person är du strukturerad, noggrann och resultatinriktad. Du har ett growth mindset och strävar hela tiden efter att utvecklas och göra ett ännu bättre jobb.
Du arbetar lika bra självständigt som i team samtidigt som gillar ansvaret som kommer med att ha en nyckelroll på arbetsplatsen.
Som den analytiska person du är känns det självklart för dig att ta databaserad beslut i ditt löpande optimeringsarbete.
Din profil
✔️ Du har flera års erfarenhet av att jobba med digital marknadsföring
✔️ Du har djup kunskap inom SEM, paid social och taggning av mätpunkter och remarketing
✔️ Du är en expert på Google analytics, Google Ads och Facebook Ads
✔️ Du talar, förstår och skriver flytande svenska
✔️ Du är strukturerad, noggrann och resultatinriktad
Det är även meriterande om du har erfarenhet av något marketing automation system som HubSpot, Marketo eller liknande
Ansök nu
Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan med personligt brev och CV. Tillträde sker omgående eller enligt överenskommelse. Vi läser ansökningar och kallar till intervju löpande så skicka in din ansökan redan nu. 🚀