Paid Traffic Specialist

Arbetsbeskrivning

Är du en nytänkande och analytisk person som är redo för nästa utmaning? Nu tar Capio nästa steg in i framtiden och utökar marknadsavdelningen med en Paid Traffic Specialist som bidrar till vår ökade kännedom på den nordiska marknaden.

Som Paid Traffic Specialist hos oss kommer ditt främsta fokus vara att arbeta med datadriven marknadsföring. Du arbetar till största delen operativt med annonsering på Google, Bing, YouTube och i Sociala Medier. Du planerar, optimerar, följer upp statistik och resultat för att få ut det mesta möjliga av våra digitala kampanjer. Du är van vid att arbeta med många parallella projekt och levererar vant mot deadlines och uppsatta affärsmål.

Övergripande ansvarsområden i rollen är:

- Optimera kampanjer mot uppsatta KPI:er
- Arbeta nära affärsområdena för att supportera deras affärsmål samt följa upp och rapportera på månadsbasis
- Hantera, planera och optimera kontostruktur i Google Ads och Facebook
- Skapa och kontinuerligt uppdatera sökord och annonser
- Ansvara för rapportering, spårning, kostnadskontroll, analys av utfall och resultat
- Ansvara för A/B-testning och sökordsanalyser
- Utföra konkurrentanalyser
- Arbeta nära webb-teamet för att säkerställa att landningssidorna är optimerade för betald trafik
- Vara uppdaterad på marknaden genom att observera förändringar och innovationer för att förvandla kunskapen och informationen till strategiska initiativ

Meriterande önskemål:

Vi ser gärna att du har 2–3 års erfarenhet av att arbeta med resultatbaserad marknadsföring, framförallt i Google Ads och Facebook Business Manager. Erfarenhet av Google Analytics och SEO är meriterande. Vi ser gärna att du är analytisk, strukturerad och ansvarsfull. Då vi har både digital verksamhet och fysiska enheter i Norden ser vi gärna att du har erfarenhet från att ha arbetat på nordisk nivå och har dokumenterad erfarenhet från att ha arbetat med att skapa kännedom och driva konverteringar på lokal, nationell och nordisk nivå.

Vad vi tror om dig:

Som person är du ödmjuk, kreativ och prestigelös med en hög anpassningsförmåga. Du är effektiv, ansvarsfull och har ett ständigt fokus på kvalitet då du vill följa upp och förbättra. Vi tror även att du har en god kommunikativ förmåga samt är strukturerad och lyhörd. Då vi verkar i flera länder är du en van kommunikatör i engelska och svenska.

Övrigt:

Du rapporterar till vår Digital Media Manager och tjänsten är en fast anställning med placering i centrala Göteborg. Sista dagen för ansökan är 31 december men intervjuer sker löpande. För frågor kring tjänsten vänligen kontakta Digital Media Manager, Kristin Debaisieux på kristin.debaisieux@capio.se

Capio är en nordisk vårdgivare som erbjuder ett brett och högkvalitativt vårdutbud inom medicin, kirurgi och psykiatri genom sina sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark.  Den fysiska vården kompletteras med digitala tjänster och verktyg som möjliggör att patienten får hjälp digitalt när det är möjligt och fysiskt när det behövs. Sedan november 2018 är Capio en del av Ramsay Santé, en ledande europeisk vårdgivare med totalt 36 000 medarbetare i sex länder. För mer information om Capio och Ramsay Santé besök www.capio.se och www.ramsaygds.fr.


Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Capio AB, Group Communications
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 december 2020
  • Ansök senast: 31 december 2020

Liknande jobb


25 december 2024

Fundraising content manager/Projektledare insamling

Fundraising content manager/Projektledare insamling

24 december 2024

23 december 2024

23 december 2024