Pallansvarig

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Arbetet i Södertälje pågår för fullt, och våren 2022 får vi äntligen nycklarna till det nya distriktet!
Vi har en spännande tid framför oss med uppstarten av en helt ny arbetsplats i Almnäs, Södertälje! Är du redo för nya utmaningar och vill vara med på resan? Här ges du en unik möjlighet att vara delaktig i utvecklingen av verksamheten från start. Nu finns det möjlighet att visa intresse för tjänsten som Pallansvarig. Är du en detaljorienterad person som drivs av god service? Då kan detta vara tjänsten för dig!


Arbetsuppgifter:

* Ansvara för den lokala pallhanteringsprocessen och administrera pallöverföringssystemet
* Bevaka kunders pallsaldo samt ansvara för depåns EUR- och grönpallsbalans/inventering
* Rättning och kontroll av sändningsinformation
* Stödja kunder gällande pallprocess, pallsaldon och fakturor
* Ansvara för att kommunicera ut information och uppdaterade rutiner gällande pallprocessen till medarbetare och andra funktioner
* Följa upp pallkostnader i förhållande till budget
* Bokning och koordinering för transporter av pall och paketburar

Din Profil
För att lyckas i rollen har du en positiv inställning till samarbete, kundservice och kvalitet. Du är flexibel, detaljorienterad och ansvarsfull med kunden i centrum. Du tar gärna egna initiativ samt har intresse av att lösa problem. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i MS Office. Rollen innehåller mycket kundkontakt och vi ser gärna att du uttrycker dig väl i telefon och via mail, både på svenska och på engelska.

Vi söker dig som:

* Har hög servicekänsla som även trivs med att arbeta administrativt och har god data-systemvana
* Har avslutad gymnasieutbildning
* Är kommunikativ i tal och skrift på svenska och engelska
* Tidigare erfarenhet från branschen och liknande roll är meriterande

Information och ansökan:
Tjänsten är en Tillsvidareanställning/Provanställning med start i början av februari 2022. Placeringsort är Almnäs, Södertälje.
Har du några frågor om det nya distriktet eller undrar någonting kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Fredrik Skogbergs via mail fredrik.skogbergs@dbschenker.com.

För att visa intresse för tjänsten är du välkommen att ansöka via Ansök nu. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval så tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vänta inte med din ansökan utan ansök redan idag, dock senast den 8/10-2021.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2021
  • Ansök senast: 8 oktober 2021

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Kredithandläggare till Marginalen!

Kredithandläggare till Marginalen!

28 november 2024

HR-handläggare

27 november 2024

27 november 2024

25 november 2024