OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker efter en juriststuderande/paralegal till deras enhet Juridik och compliance.
Rollen kan beskrivas som en paralegal-roll, med fokus på fastighets- och infrastrukturfrågor samt GDPR-compliance. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att upprätta och förhandla servituts- och nyttjanderättsavtal, hantera ledningsrättsärenden samt tillse att dessa undertecknas och registreras.
Vidare ingår att ansvara för att dessa nyttjanderättsavtal registreras i Geografiskt Informationssystem (GIS). Vad gäller GDPR ingår i rollen dessutom att vara behjälplig med att upprätthålla register och upprätta Data Processing Agreements. I tillägg till det hjälper personen till med diverse enklare uppgifter i kundens bolagsjuristverksamhet, såsom att ta fram utkast på avtal, genomföra enklare rättsutredningar och hantera enklare skadeståndsanspråk.
Vid ansökan ska kandidaten bifoga betyg från utbildningen.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Juriststudent som gärna läser termin 5 eller 6
- Goda IT-kunskaper
- Goda kunskaper i Office-paketet
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Tidigare erfarenhet av administrativt arbete
- Erfarenhet av legalt arbete
- Intresse och kunskap om fastighetsrättsliga frågor
Önskemål om personliga egenskaper:
- Strukturerad och noggrann
- God kommunikationsförmåga, då uppdraget innefattar regelbundna kontakter med såväl externa som interna intressenter
- Lätt att sätta sig in i nya ärenden/ämnen snabbt
- Självgående/initiativtagande
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström