OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cilera erbjuder rådgivning till företag och företagare inom juridik, ekonomi och affärsutveckling. Bolaget startades för att ge företag och företagare möjlighet till expertis för att lösa problem och att utveckla bolag. Kanske är du nyexad och söker en fot in eller så har du några års erfarenhet? Ta då chansen att söka rollen som paralegal hos Cilera. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi jobbar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Cilera har en lång och omfattande erfarenhet att lösa olika typer av problem och utmaningar i företag. Det Cilera ger är praktisk hantering och råd, baserat på expertis inom juridik, bolagsstyrning, ekonomistyrning och "turnarounds.
Som paralegal hos Cilera kommer du att arbeta tillsammans med jurister, ekonomer och affärsutvecklare för att stötta företag och företagare. Idag är det 5 personer som arbetar på bolaget och du kommer i denna roll stötta upp med det administrativa för att driva Cileras verksamhet framåt. Cilera har sitt kontor i Täby, ovanför Täby centrum.
Detta är ett konsultuppdrag med start på 6 månader, om alla parter är nöjda med samarbetet finns det goda chanser till förlängning eller eventuell överrekrytering.
Du erbjuds
- Möjlighet till en bred roll inom juridik och få stöd till utveckling av kunniga kollegor
- Flexibelt arbete med flextider mellan kl. 7-18 samt arbete on remote några dagar i veckan
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Skapa o hjälpa till med det administrativa
* Uppföljningar internt och med klienter
* Ge rådgivning samt dokumentera information
* Protokollföring
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad utbildning inom paralegal
- Har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter kopplade till den legala funktionen
- Har starka kommunikationsfärdigheter i svenska, då det används i det dagliga arbete
Det är meriterande om du har
- Arbetat med bolagsrätt, entreprenadrätt, aktiebolagsrätt och obeståndsrätt
För att lyckas i rollen ser vi att du är servicemided, ödmjuk och har ett stort engagemang. Du är van att samordna och har en tydlig struktur. I rekryteringsprocessen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som har ett stort personligt driv, är hjälpsam och bra på att samarbeta.
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Läs gärna mer om våra tester: Tester i rekryteringsprocessen | Academic Work
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231