OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom franchiseavtal driver vi även fyra Park Inn by Radisson och ett Radisson Blu. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.
Med närhet till både Stockholm city, vatten och natur i den trendiga, men lugna och trygga stadsdelen Hammarby Sjöstad är Park Inn by Radisson Stockholm Hammarby Sjöstad ett idealiskt hotell för både fritids- och affärsresenärer. Hotellet är beläget precis vid Hammarbybacken, (Stockholms enda skidbacke) och ligger en kort promenad från Lumabryggan där du kan ta båten till Södermalm, Djurgården och Nybroviken i Stockholm city. Vi erbjuder 178 ljusa och rymliga rum i flera rumskategorier. Trådlöst internet, frukostbuffé samt tillgång till gym och bastu ingår alltid i priset när man bor hos oss. Missa inte heller att åka upp till vår 15:e våning för att njuta av en av Stockholms bästa utsikter. Det är lätt och smidigt att ta sig till hotellet oavsett om du åker kollektivt eller har egen bil. Med kollektivtrafiken tar du dig enkelt till Ericsson Globe och Tele2 Arena på mindre än 10 minuter och till Stockholm City på 20 minuter. Park Inn Hammarby ingår i Ligula Hospitality Group AB.
Beskrivning
Nu söker vi en supervisor till vårt receptions-team, som brinner för service och hög kvalitet.
Har du arbetat i en liknande position eller har du flera års erfarenhet av hotellreception och är redo för nästa steg i din karriär? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss!
Vi vill att du ska vara hotellets ansikte utåt och bidra aktivt till våra gästers helhetsupplevelse.
För att trivas hos oss motiveras du av ett högt tempo och gör ditt yttersta varje dag med glädje.
Som Supervisor har du en ledande roll i receptionen och du arbetar i receptionen med det övriga i teamet. Du har ett nära samarbete med hotelledningen och övriga avdelningar.
Arbetsuppgifter
- Ge våra gäster bästa service i sann Radisson ”Yes I Can” anda, sedvanliga receptions sysslor så som, in & utcheckning, fakturering, hantera gästrecensioner etc.
- Utbilda ny personal och säkerhetsställa att rutiner följs.
- Hjälpa Assistant Manager med administrativa uppgifter.
Du arbetar engagerat med att nå uppsatta mål inom exempelvis lönsamhet och gästnöjdhet där du också är delaktig att ta fram strategier för dessa.
Kvalifikationer
- Du har antagligen några års erfarenhet av hotellreception, eller erfarenhet av att leda andra i en annan service bransch.
- Är positiv, serviceinriktad, engagerad, noggrann, ansvarstagande och tar egna initiativ.
- Kunskap i hotellbokningssystemet Opera eller annat hotell bokningssystem är meriterande.
- Goda kunskaper i både svenska och engelska.
Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och arbetstiden är fördelad över dag, kväll och helg. Vi följer kollektivavtal samt tillämpar sex månaders provanställning.