Park Inn by Radisson söker Supervisor till Receptionen

Arbetsbeskrivning

Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt. Vi äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Sedan 2015 har vi mer än fördubblat antalet hotell och expansionen fortsätter. Koncernen består i dag av 45 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland som drivs under varumärkena ProfilHotels, Apartments by Ligula, Motel L, Good Morning Hotels och Collection by Ligula. Genom franchiseavtal driver vi även fyra Park Inn by Radisson och ett Radisson Blu. Vi sysselsätter normalt ca 800 årsanställda och omsätter över 1 400 MSEK.

Med närhet till både Stockholm city, vatten och natur i den trendiga, men lugna och trygga stadsdelen Hammarby Sjöstad är Park Inn by Radisson Stockholm Hammarby Sjöstad ett idealiskt hotell för både fritids- och affärsresenärer. Hotellet är beläget precis vid Hammarbybacken, (Stockholms enda skidbacke) och ligger en kort promenad från Lumabryggan där du kan ta båten till Södermalm, Djurgården och Nybroviken i Stockholm city. Vi erbjuder 178 ljusa och rymliga rum i flera rumskategorier. Trådlöst internet, frukostbuffé samt tillgång till gym och bastu ingår alltid i priset när man bor hos oss. Missa inte heller att åka upp till vår 15:e våning för att njuta av en av Stockholms bästa utsikter. Det är lätt och smidigt att ta sig till hotellet oavsett om du åker kollektivt eller har egen bil. Med kollektivtrafiken tar du dig enkelt till Ericsson Globe och Tele2 Arena på mindre än 10 minuter och till Stockholm City på 20 minuter. Park Inn Hammarby ingår i Ligula Hospitality Group AB.



Beskrivning
Nu söker vi en supervisor med receptionsansvar till vårt hotell.

Som supervisor har du en ledande roll i receptionen, och arbetar operativt med tjänstgöring dag, kväll men även helg.

Vi söker dig som har arbetat i liknande position, eller har arbetat som receptionist i minst 3 år och är redo för att ta nästa steg i karriären.

Du kommer tillsammans med receptionsteamet vara hotellets ansikte utåt och bidra till att gäster får en minnesvärd upplevelse. För att trivas i denna roll behöver du vara driven och motiveras av ett högt tempo och inte vara rädd för att ta egna initiativ. Som person brinner du för att leverera en hög kvalité av service men även att skapa det lilla extra för gästerna.

Vi befinner oss i en ständig tillväxtfas och möjligheter för att växa inom koncernen finns.

Arbetsuppgifter
Förutom det dagliga arbetet i receptionen ingår även följande:
- Schemaläggning och planering.
- Planering utav grupper och konferenser tillsammans med bokningsansvarig.
- Utbildning och upplärning utav ny personal.
- Fakturering.
- Hantering utav gästklagomål.
- Merförsäljning.
- Inköp och inventering.
- Uppföljning samt genomförande av brandstandards.
- Hjälpa Assistant Manager med administrativa uppgifter.

Du arbetar engagerat med att nå uppsatta mål inom exempelvis lönsamhet och gästnöjdhet där du också är delaktig att ta fram strategier för dessa.

Kvalifikationer
- Minst 3 års erfarenhet ifrån reception eller liknande position, eller erfarenhet utav att leda andra inom service.
- Positiv, engagerad, noggrann, ansvarstagande men egna initiativ.
- Kunskap i hotellbokningssystemet Opera eller annat hotell bokningssystem är meriterande.
- Svenska samt engelska är en självklarhet.

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och arbetstiden är fördelad över dag, kväll och helg. Vi följer kollektivavtal samt tillämpar sex månaders provanställning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gravis AB, Park Inn Hammarby
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2023
  • Ansök senast: 27 april 2023

Liknande jobb