OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Beskrivning
Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för en stor del av den offentliga miljön och är också en viktig part i samhällsutbyggnaden.
Förvaltningen kännetecknas av professionell kompetens och god service. Samhällsbyggnadsförvaltningen ska skapa förutsättningar för Uddevalla som en attraktiv kommun.
På Samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar vi med att utveckla, bygga och ta hand om Uddevalla idag och imorgon. När vi bygger samhället gör vi det ur både ett kortsiktigt och ett långsiktigt perspektiv – det gör att vi även måste ta ansvar för kommande generationer. Det vi ofta uttrycker är att vi ska bygga det hållbara samhället, socialt, ekonomiskt och ekologiskt för att skapa livskvalitet för våra medborgare.
Vårt mål är att bygga en effektiv samhällsbyggnadsprocess genom en tydlig struktur, effektiva processer i alla led samt arbeta med ständigt förbättringsarbete för att vara med och driva samhällsutvecklingen.
Gata- och park driftenheten som är en del av Gata och parkavdelningen på Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för drift på gatu- och parkmark inom Uddevalla kommun. Gata- och park driftenheten har c:a 25 medarbetare och tar in runt 15 säsongsanställda under vår/sommarperioden.
Vi jobbar för att skapa en inspirerande och hållbar arbetsmiljö med varierande och omväxlande arbetsuppgifter, för att skapa arbetsglädje för alla. Vi arbetar med verksamhetsutveckling för att förbättra våra strukturer och arbetssätt.
Arbetsuppgifter
• Plantering, skötsel och underhåll av säsongsväxter, perenner, buskar och träd i parker, grönområden och urnor.
• Arbetet handlar om att skapa vackra miljöer för människor att vistas i.
• Sköta och anlägga utemiljöer såsom parker, andra grönytor och lekplatser.
• Underhåll av lekplatser och montering/reparation av lekutrustning.
• Under sommaren har du stort ansvar av sommarblommorna.
• Arbetsuppgifterna varierar med årstiderna:
Under sommarhalvåret så ingår det bland annat plantering av sommarblommor, gödsling, bevattning av sommarblommor och andra växter, klippning av gräsmattor, rensning av ogräs, förebygga sjukdom på växter, skräpplockning och beskärning av träd och buskar.
Under vinterhalvåret så är arbetsuppgifterna bland annat att man röjer bort snö, sandar, underhåller och reparerar lekredskap. Snöröjning med traktor samt plogning och saltning med lastbil. Städning/Skräpplockning. Beskärning av träd och buskar.
Kravspecifikation
C-Körkort är ett krav; Minst 2-årig trädgårdsutbildning är ett krav eller erfarenhet som bedöms likvärdig. Gärna ett års tidigare erfarenhet av park/trädgårdsarbete. Traktorvana/maskinvana är meriterande. Du ska kunna utrycka sig på svenska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Du bör kunna ta egna initiativ och vara självgående i ditt arbete. För att möta behoven i verksamheten behöver du också kunna vara flexibel och serviceinriktad. Vi ser det som en självklarhet att du kan samarbeta med andra.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jörgen Storm, Enhetschef
0522-69 64 60
Lisa Cronholm, Avdelningschef Myndighet
0522-69 63 68
Lars-Göran Johansson, Avdelningschef
0522-69 64 56
Andreas Roos, Avdelningschef
0522 695679
Andreas Roos, Avdelningschef
0522-69 56 79
Simone Saul
0522-697073
Berit Carlsson, Tf Lantmäterichef
0522-697361
Lisa Cronholm, Avdelningschef
0522-69 63 68
Sten-Anders Olsson
0522-69 63 64
Anders Knutsson, Bostadsanpassningshandläggare
0522-69 64 58