OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.
Jobbeskrivning
Nu händer det! Elbilarna har fått fäste på marknaden och vi vill med InCharge bidra till omställningen genom att erbjuda produkter och tjänster för att kunna ladda bekvämt hemma och på jobbet. Men vi erbjuder inte bara dessa lösningar, utan driver dessutom ett av Nordens största nätverk av publika laddstationer, för att det ska kunna vara enkelt att resa dit du vill med elbil. Vi brinner för det vi gör, och vill att våra kunder ska ha en utomordentlig upplevelse. Vill du vara med på vår resa, och bidra till att utveckla vår affär och vår verksamhet?
Med InCharge har Vattenfall som mål att vara kundens självklara förstaval på den nordiska marknaden för elbilsladdning, genom att erbjuda lösningar som möter kundens förväntningar idag och i framtiden. Kundernas behov, tekniken och konkurrensen utvecklas i mycket hög takt, vilket ställer höga krav på både verksamheten och individen.
Nu söker vi en Partner and Process Manager Customer Service till E-mobility Nordic – en av Vattenfalls nyaste och snabbast växande affärsenheter. En nyckelroll i vår affär - då kundnöjdhet genom hela kundresan för alla våra segment och erbjudanden är vår högsta prioritet. Du kommer i din roll i högsta grad bidra till att Vattenfall lyckas med sin långsiktiga vision om ett fossilfritt samhälle inom en generation!
Med utgångspunkt från våra affärsmodeller och våra kunders behov kommer du äga avtalet och driva samarbetet med vår kundservicepartner. Vårt mål är att leverera branschens bästa kundservice! Du kommer omringas av ett team med hög kompetens, ett brinnande engagemang och höga ambitioner. Teamet är en del av en större organisation där vi tillsammans utvecklar processer, system och produkter för att möta målet att vara en av norra Europas största laddoperatör.
Sammanfattningsvis innefattar rollen som Partner and Process Manager Customer Service att;
Äga och följa upp SLA för samarbetet med kundservicepartnern för den nordiska marknaden.
Kontinuerligt och strukturerat driva förbättringar av processer, rutiner och system i syfte att säkra kundresan.
Driva styrgruppsmöten samt följa upp viktiga nyckeltal mot avtal och budget.
Skapa kravställningar för utveckling av affärs- och kundservice-relaterade IT-system och digitala gränssnitt.
Ansvara för implementationen av nya produkter och tjänster inom kundserviceverksamheten.
Utbilda E-mobility organisationen i nya processer och arbetssätt.
Medlem i den operationella ledningsgruppen för Norden.
Kravspecifikation
Vi söker dig som;
Har en förmåga att fokusera på detaljer utan att tappa helheten. En person som lyckas säkra kundnöjdhet med bevarad lönsamhet och skalbarhet. Du har en god förmåga att tolka kundservicebehov i olika affärsmodeller, beskriva detta i ett avtalsformat och systematiskt följa upp detta med hjälp av konkreta nyckeltal. Du har en mycket god förmåga att skapa konstruktiva partnersamarbeten. Du besitter hög förmåga att hålla många aktiviteter igång samtidigt och säkerställer leverans enligt förväntan både genom ett smart arbetssätt och en god förmåga till kommunikation.
Dina kvalifikationer:
Högskoleexamen inom ekonomi, kommunikation eller liknande.
Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet
God strategisk förmåga med ett gott affärssinne och med en naturlig fallenhet för system- och processtänk.
Erfarenhet från att bygga långvariga relationer med exempelvis kunder, leverantörer eller partners
Erfarenhet inom kundservicerelaterade roller är meriterande
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska – i tal och skrift.
Ytterligare information
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här.
Placeringsort
Du erbjuds möjligheten att arbeta från vårt kontor i Solna eller Umeå i kombination med hemmaarbete.
För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Jacob Alm, jacob1.alm@vattenfall.com. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Cecilia Wijkman, cecilia.wijkman@vattenfall.com
Fackliga representanter i Sverige Rolf Olsson (Akademikerna), Jens Morell (Unionen), Cecilia Bodin (Ledarna), Mikael Mukka (SEKO) når du via Vattenfalls telefonväxel +46 8 739 50 00
Välkommen med din ansökan. Urval och intervjuer sker fortlöpande. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi ser fram emot din ansökan!