OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Foodora
Foodora är Sveriges ledande företag inom online matbeställning och leverans. Foodora är en del av det globala företaget Delivery Hero, baserat i Berlin, Tyskland, som verkar i 40 länder världen över. I Sverige har de mer än 4 000 restaurang-partners och är idag ungefär 140 medarbetare och 1700 riders, som med stort engagemang och matintresse brinner för att skapa Sveriges bästa matnätverk. Att bygga en stark företagskultur är en prioritering för Foodora och de har ett starkt fokus på teambuilding och andra aktiviteter som skapar hög arbetstillfredsställelse.
Din roll som Partner Care Manager
Partner Care är en avdelning inom Account Management som säkerställer att Foodoras partnerrestauranger har de bästa förutsättningarna för att uppnå ett bra resultat på sin plattform. Arbetsmomenten innefattar bland annat att tillhandahålla en smidig och kvalitativ onboarding för Foodoras nya restauranger, samt att utveckla och optimera restaurangers resultat genom att analysera trender och data. Samarbeta med flera avdelningar så som, Sälj, Marketing, Logistik och Account Management för att säkerställa deras service och utveckling gentemot partners. Genom rätt strategi och vision ansvarar du för att skapa en optimal miljö för att din avdelning ska kunna prestera på topp och presentera höga resultat.
Din roll innefattar att:
Utveckla befintligt team och rekrytera nya medarbetareOnboarding för nya restaurangerAnalys och utvärdering, identifiera och följa upp KPIerLeda tvärfunktionella initiativ för att förbättra det nuvarande sättet att arbetaUtveckla och optimera restaurangers resultat genom att analysera trender och dataLeda med fokus på ROI
Dina kvalifikationer:
Erfarenhet från personalansvarErfarenhet från att leda ett team av varierande senioritet3-5 års erfarenhet av en ledande roll i en start-up/scale-up miljöFlytande svenska och engelska i både tal och skrift, övriga språk är meriterandeTidigare ledande roll inom operations med produktfokus är meriterande
För att lyckas i rollen som Partner Care Manager så krävs det goda ledaregenskaper. Du är en serviceinriktad ledare och van att hantera anställda av olika senioritetsnivåer. Du ska också vara strukturerad och analytisk. Du sätter tydliga mål och riktlinjer som du uppnår tillsammans med ditt team genom att arbeta på ett kommunikativ och långsiktigt sätt.
Vad Foodora erbjuder dig
På Foodora vill dom lyfta de människor som jobbar hos dom. Dom värderar mångfald. Mångfald av erfarenheter, bakgrund, synsätt och idéer. Dom värderar detta högt då dom är säkra på det är just mångfald som bygger grunden för deras kultur och i slutändan även den produkt dom levererar. Foodora är stolta över att kunna erbjuda deras anställda global utveckling och samtidigt få utmärka sig som ett av de snabbast växande bolagen inom LMD* i världen.
*LMD står för last mile delivery. Denna, och många andra nördiga förkortningar, kan du lära dig när du börjat hos Foodora.
Övrigt
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Lön: Enligt överenskommelse
Plats: Skanstull
Låter rollen som Partner Care Manager till Foodora intressant? Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!