OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
På Next Position Group Interim jobbar vi med konsultuppdrag hos ett världsledande och internationellt Tech bolag, med spännande roller och fantastiska lokaler mitt i centrala Stockholm. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och har jobbat med bemanning och interimslösningar sedan 2014. Som konsult på Next Position är du anställd hos oss men jobbar direkt på plats hos vår kund. Vi erbjuder dig en anställning som täcks av kollektivavtal, gällande försäkringar, avsättning till pension och givetvis även friskvårdsbidrag. Ett normalt uppdrag pågår upp till 1½ år.
Vi söker nu en Partner channel marketing manager för ett uppdrag hos vår kund. I rollen kommer du att i hög samverkansgrad med partneransvariga och områdesansvariga driva och utveckla aktiveringsplanen mot kundens partners vilka agerar återförsäljare utav kundens produkter (mjukvarulicenser, support och hårdvara).
I rollen kommer du att driva olika initiativ för att öka engagemanget och aktivering utav befintliga och nya partners. I detta ingår att arrangera olika utbildningsevents till partner, säkerställa att man genom befintliga kanaler levererar aktuell information om kommande och pågående aktiviteter, certifieringar och utbildningar. Du kommer även att när restriktionerna tillåter arrangera fysiska och lokala events.
Internt kommer du att säkerställa att partneransvariga har rätt information om de pågående initiativen. Vidare kommer du att följa upp och rapportera på process, trender, utmaningar och strategi. Du kommer att dela best practices internationellt och vara en aktiv del utav att accelerera och utveckla aktiveringsplanen för partners.
För att trivas i den här rollen tror vi att du har:
En bakgrund inom digital marknadsföring.
En god analytisk förmåga och känner dig bekväm med att använda verktyg som Excel och power BI för att utföra dina analyser.
En stark problemlösningsförmåga
Vi tror också att du trivs med att jobba i tvärfunktionella team och i en inkluderande och framåtlutad organisation med ett högt kundfokus.
För alla våra konsultuppdrag gäller att:
Du talar och skriver obehindrat både svenska och engelska
Goda datakunskaper
Tidigare ostraffad
Vidare har du lätt för att kommunicera, trivs att arbeta i en komplex organisation med många kontaktytor i en internationell miljö. Vår kund erbjuder i sin tur flexibla arbetstider, free seating, tillgång till frukt och fika, egen barista på kontoret och möjlighet till distansarbete. I rådande läge, till följd utav covid-19 är allt arbete tills vidare förlagt distans.
För att ansöka skickar du ditt CV på engelska, Personligt brev behövs ej, men så klart får du gärna lyfta fram relevant erfarenheter eller personliga egenskaper som du tror gör dig till en bra kandidat för rollen!
Vi kommer att presentera aktuella kandidater löpande mot kund och vi ser fram emot att läsa din ansökan!