OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Gillar du service, teknik och affärer? Tycker du om att ta dig an gamla sanningar - utmana dem - och hitta nya och förbättrade sätt att arbeta? I rollen som Partner Development Manager har du ett starkt sinne för affärsutveckling och att hitta nya vägar på marknaden. Du har en stark social kompetens och tycker om att bygga relationer.
Din huvudsakliga arbetsuppgift är att aktivt söka, initiera och genomdriva verksamhetens affärsmöjligheter på den europeiska marknaden. Du rekryterar nya partnerskap och avslutar icke-presterande partnerskap, samt håller upp en dialog, granskar, och coachar våra partners i att nå sina försäljningsmål. Du ansvarar också för att skapa och hantera en plan för att nå våra försäljningsmål samt långsiktigtillväxt. Du kommer med hjälp av din analytiska förmåga och i samspel med marknadsföring att kartlägga hissbranschen på den europeiska marknaden, vår marknadsandel samt konkurrenskrafter på den europiska marknaden. Du är en intern samordnare för verksamheten när vi går in på en ny marknad i ett nytt land. Du ansvarar också för att övervaka utveckling och förändringar i den lokala lagstigningen som påverkar vår produkthanterings fortgång samt möjligheter.
I rollen som Partner Development Manager så är du en förlängd arm av hela verksamheten på marknaden. Det är därför viktigt att du är serviceminded men också att du tror på vår produkt, tjänst och företagskultur. Du tar även ett ansvar i att genomföra och planera event, kampanjer och aktiviteter under årets gång.
Om företaget
Vår kund är en prisbelönt tillverkare av plattformhissar och villa hissar, som levererar till den offentliga och privata marknaden världen över. Med en vision om smartare och snyggare hissar så har vår kund funnits på marknaden i över 25 år och levererar vår kund idag till 40 olika länder och över 170 olika distributörer. Mer information om företaget ges vid första kontakt.
Din profil
Vi söker dig med erfarenhet av försäljning mot återförsäljare (B2B). Ett tekniskt intresse och erfarenhet av den europeiska marknaden är högt meriterande. Du vågar ta för dig och presentera nya affärer, du är kommunikativ och förtroendeingivande.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som har hög social kompetens samt ett starkt sinne för affärer. Som person är du strukturerad och du kan hålla flera bollar i luften och vågar tänka nytt. För att lyckas i rollen kommer det krävas hög servicenivå och att du självgående driver och lägger fram dina egna idéer.
Varmt välkommen in med din ansökan redan idag, intervjuer sker löpande. Har du några frågor eller funderingar kring rollen är du välkommen att slå ansvarig rekryterare en signal, Matilda Dahlin 076-869 30 58 eller mejla till matilda.dahlin@2Complete.se.
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för arbete och personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Almega och Svenskt Näringsliv.
Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer och specialister.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Carlson
Joel Claeson
Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström
Caroline Lüning
Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson