OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Som Partner Manager blir du en viktig del i Nordax Banks fortsatta tillväxtresa mot att bli norra Europas ledande specialistbank. Du kommer arbeta nära övriga Partner Managers och ansvara för att bygga upp din kundportfölj med relevanta partners på privatlånemarknaden.
Förutom ansvar för att skapa och bygga partnerskap förväntas du även samverka med andra interna funktioner vid exempelvis uppstart av nya samarbeten. Du kommer att arbeta nära dina kollegor i Sales teamet och rapportering sker till Head of Sales.
I korthet kommer dina huvudsakliga ansvarsområden inkludera, men inte vara begränsade till:
- Förvalta och prospektera nya partnerskap
- Resultatansvar för dina partnersamarbeten
- Driva relationsskapande aktiviteter med partners
- Samverka med interna funktioner
- I samråd med partners sätta upp och driva utbildningsaktiviteter för säljkåren
- Analysera och presentera nyckel KPI:er för partners och interna enheter
Head of Sales på Nordax Bank och tillika närmsta chef för teamet heter Samer Samir, hans passion och intresse för försäljning och att skapa resultat speglas i allt han gör på Nordax Bank och han ser gärna att alla i hans team vill bidra med kunskap och erfarenhet. Mentaliteten som genomsyrar teamet är att det alltid finns något nytt att lära och utveckla - vilket är en viktig inställning när man arbetar med försäljning, tycker Samer.
Nu ser Samer och resten av teamet fram emot rekryteringen av en ny kollega som vill komma in och bidra till bolagets framgång. På Nordax finns många möjligheter och utrymme för utveckling, både av affärer och personlig utveckling för dig i rollen som Partner Manager.
Vad vi tror att du har gjort tidigare
För att du ska ha de bästa förutsättningarna att lyckas tror vi att du har jobbat ett par år i en liknande roll. Du har ett sinne för affärer och förmåga att arbeta både operativt och strategiskt med initiativ och aktiviteter. Rollen kommer innebära ansvar för avtalsförhandlingar och därför söker vi dig med förhandlingsvana och god förmåga att påverka personer runt omkring, med gott affärstänk och relationsbyggande i fokus.
- Relevant utbildning inom exempelvis ekonomi, försäljning eller marknadsföring samt ett par års erfarenhet i en liknade roll, alternativt motsvarande yrkeserfarenhet från en liknande roll
- Det är meriterande om du har tidigare branscherfarenhet från bank och finans eller låneförmedlare
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Vem är du?
Vi söker inte bara en proffsig och kunnig kollega utan även en härlig sådan! Därför lägger vi stor vikt vid personliga kompetenser i våra rekryteringar. Du är en lagspelare av rang och med det menar vi att du är lyhörd och smidig i ditt sätt att kommunicera samt att du har ett prestigelöst förhållningssätt gentemot dina kollegor och arbetsuppgifter. Det händer mycket på Nordax och därför är det essentiellt att du trivs i en föränderlig miljö med högt tempo och att du inte tummar på kvalitet och struktur när det är mycket att göra.
Med en passion för försäljning kommer du långt men som vi alla vet så går det inte alltid spikrakt uppåt, därför är det viktigt att du har förmåga att motivera dig själv och bibehålla effektivitet även när det känns trögt.
Vad vi erbjuder, (utöver ett roligt jobb)
Nordax är ett bolag med högt i tak, snabba beslutsvägar och högt tempo 🚀- vi har kul på vägen mot att bli Nordeuropas ledande specialistbank💪. Vi tror på människors förmågor, vikten av att utmanas och utvecklas och på framgång genom människor, därför arbetar vi ständigt med att forma starka och inkluderande ledare i organisationen. Nordax är ett svenskt mångkulturellt bolag, här får du kollegor från olika delar av världen, alla samlade under ett och samma tak vid Torsplan i Stockholm.
Vad händer nu?
Vi går löpande igenom ansökningar så vänta inte med att skicka in din ansökan! Om du har frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist, Sara Rensfeldt på sara.rensfeldt@nordax.se
Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och passa rollen.
Praktisk information:
- Start: September 2021
- Placering: Stockholm, Gävlegatan 22
- Anställningsform: Tillsvidare (vi tillämpar 6 månaders provanställning).
- Fast lön 💰
- Arbetstider: Varierar mellan 08:30 -17:00 (vi slutar kl.16 juni-augusti)
Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan!