Partner Manager Digital Sales

Partner Manager Digital Sales

Arbetsbeskrivning

Det här är vi

För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar.

Telenor är mitt i en pågående stark digital transformation och vi ser att alla är del av denna resa. Därför välkomnar vi medarbetare som hittar innovativa lösningar, tar ägandeskap och proaktivt driver företaget framåt utifrån sin expertis.

Vad du kommer att göra

Som Partner Manager arbetar du med den digitala försäljningsstrategin för det växande bredbandsegmentet för båda konsumentvarumärkena Telenor och Ownit. Du ansvarar för att planera, leda och följa upp försäljningen i köpta digitala kanaler och på tredje part jämförelsesidor. I denna roll ingår även ägandeskap av försäljningen kopplat till egna sajten ownit.se.

Inom ramen för rollen ansvarar du för budget och säkerställer en kostnadseffektiv försäljning via Affiliate (Adtraction, Tradedoubler etc). Vidare har du kontakt med mediebyrå för produktion och köp av annonser och du arbetar med att driva trafik till våra respektive sajter (telenor.se och ownit.se).

Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Initiera och driva samarbetet med digitala partners för kostnadseffektiv försäljning av bredband och tv produkter.
* Ansvara för SEO-strategi och löpande identifiera och implementera förbättringar för att driva relevant trafik till våra sajter.
* Ansvara för att optimera köpflödet av abonnemang och tilläggstjänster (kunna lägga en konkret beställning på ändringar i köpflöde mot webbutvecklare och UX-designers)
* Ansvara för analysverktyg och trafikmönster på sajten (tex implementering och användning av Google analytics/ Adobe analytics, Google Tag manager)

Vem du är

För att lyckas i rollen som Partner Manager är du en van projektledare och lagspelare med stor passion för digital försäljning och marknadsföring. Vi ser att du är en nyfiken person som drivs av att arbeta i en snabbrörlig miljö, där analys och ständig optimering är en del av vardagen. Du är intresserad av olika digitala kanaler och verktyg och ser stora möjligheter och värde av att utveckla dessa. Du är noggrann och ser till att saker händer och trivs med att arbeta med frihet under ansvar. Du får gärna ha ett gott öga för det visuella och det är en fördel med tidigare erfarenhet från bredbandsaffären.

Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom digital försäljning, marknadsföring eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning inom digital marknadsföring. Du har praktisk erfarenhet av digitala kanaler och brinner för att fortsätta utvecklas inom området.

Vi ser gärna att du har arbetat med något eller flera av områdena; publiceringsverktyg och analysverktyg för digital försäljning, webbkommunikation, social media, betald media, marketing automation och SEO.

Sök till oss idag

Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Hans Silwersvärd, hans.silwersvard@telenor.se Vi utvärderar ansökningar löpande så var snäll och sök idag

Placeringsort: Stockholm

Bra att känna till

Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Palmberg
+46 734417133
Anna Holmgren
+46 734252688
Martin Stenfors

Elin Johansson

Johan Wall

Anna Holmgren
+46 455301045
Se kontaktuppgifter i annons

Recruiter Name

Daniel Stenberg
+46730570580

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telenor Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2023
  • Ansök senast: 7 mars 2023

Besöksadress

Katarinavägen 15
None

Postadress

None
Karlskrona, 37180

Liknande jobb


Utredare/ Analytiker

Utredare/ Analytiker

25 november 2024

Insights Analyst

Insights Analyst

20 november 2024

Analytiker

Analytiker

19 november 2024