OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Bokadero söker nu dig som vill bli vår nya Partner Manager/Säljledare. Här har du chansen att komma in i ett spännande skede i vår utvecklingsresa och bli en nyckelperson hos oss. Våra partners är en viktig del av vår framgång och du kommer vara ansvarig för att stötta dem i deras arbete med oss.
Vilka är vi?
Vår vision är att föra samman och utveckla människor och samhällen vi lever och verkar i. Med hjälp av vår digitala rekryteringsplattform, vår nätverksarena och våra samarbeten erbjuder Bokadero ett unikt helhetskoncept. Vi får vara en del av att koppla ihop människor som kan skapa samarbeten med varandra och det är riktigt häftigt. Vi kom igång med verksamheten 2019 och är fortfarande en startup i tillväxtfas, vilket gör att
det händer mycket hos oss.
Kort och gott kan vi säga att vi har tre olika affärsområden, men som alla har grunden i vår vision:
- Bokadero Arena
Vi driver företagsnätverk och håller i event, både lokalt och digitalt. Det handlar t.ex. om inspirationsföreläsningar, nätverksfrukostar, temadagar, workshops och utbildningar för våra medlemmar i nätverket. Idag finns vi med lokala event i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ljusdal, Gävle, Sandviken, Örebro och Västerås samt digitalt, men kommer att växa till fler orter under året. När vi startar på en ny ort startar vi ett samarbete med en partner som driver Bokadero Arena lokalt. Vi har exempelvis VSK Bandy som driver Bokadero Arena i Västerås och Bollnäs CoWorking som driver Bollnäs.
- Bokadero Rekrytering
Vi hjälper företag och organisationer att hitta rätt kompetens med vår suveräna rekryteringstjänst. Det är dels ett rekryteringsverktyg som kunder kan använda själva eller så kan vi hjälpa till med tjänster kring rekrytering.
- Bokadero Proffs
Vi tillgängliggör konsulter på marknadsplatsen bokadero.se. Där finns ett stort utbud av det vi kallar ”proffs”, som t.ex. är föreläsare, coacher och andra konsulter som vill nå ut med sina tjänster. Företag och privatpersoner kan söka fram vad/vem de är intresserade av och kontakta proffs direkt, eller lägga ut ett uppdrag via rekryteringsverktyget och få in relevanta offerter. Proffsen med medlemskap hos oss får även tillgång till Bokadero Arenas event för att utvecklas, inspireras och nätverka.
Vad innebär det att vara Partner Manager/Säljledare på Bokadero?
Ditt jobb blir att finnas där för våra partners som driver Bokadero Arena. Det gör du på olika sätt. Framförallt stöttar du dem i deras försäljning och säkerställer tillväxt, exempelvis genom att boka möten med kunder vi har som finns på flera av orterna vi finns på, eller ger leads till partners på andra sätt och arbetar med egen försäljning. Du coachar även partners i deras försäljning i kontinuerliga möten, stämmer av deras pipelines och aktivitet, lyssnar på vanliga invändningar de kan höra från potentiella kunder och ger tips på hur de kan bli ännu bättre m.m.
Vi ser att telefon, mail och LinkedIn och telefonen är dina främsta verktyg i vardagen, men även digitala möten kommer du att arbeta mycket med. Du får tillgång till Vainu (ett prospekteringsverktyg), CRM-systemet HubSpot, m.m. för att du och våra partners ska lyckas så bra som möjligt tillsammans.
Du förväntas även delta på våra fysiska event då och då, både för att nätverka och för att få så bra förståelse för vad vi erbjuder som möjligt.
Vem är rätt person?
Det viktigaste för oss är inte vad du gjort tidigare, utan vem du är och vad du vill. Eftersom du kommer att vara ansiktet utåt för Bokadero till våra partners bör du vara lyhörd inför andras behov, relationsbyggande och ambitiös. Du gillar att nätverka, att ta kontakt med både nya och befintliga kunder samt att jobba mot mål. Du ser inga problem med att arbeta självständigt och strukturerat, även om du såklart har ett team i form av oss andra på kontoret.
Det finns alla möjligheter att kunna vara flexibel i ditt arbete, men vi ser helst att du bor i/nära Söderhamn så att du kan hänga med oss på kontoret några dagar i veckan. Vi ser gärna att du har erfarenhet av uppsökande försäljning och har en vana att ta digitala kundmöten samt tycker att identifiera prospects är en rolig del av arbetet. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av just B2B försäljning och coachning/säljledning/teamledning inom sälj eller event.
Hur är det att jobba hos oss?
Vi tror att jobbet blir roligare i en utvecklande och lärande miljö, där alla får chansen att utveckla både sig själva och verksamheten genom att ta och känna eget ansvar. Det är viktigt att våga ifrågasätta och våga misslyckas för att ta sig framåt. Vi vill påstå att vi är mer innovativa än många andra och vi lyfter varandra så mycket som vi kan. Vi strävar efter att vara flexibla och prestigelösa.
Du kommer att jobba nära resten av det kreativa, drivna och faktiskt ganska trevliga gänget på huvudkontoret, som bl.a. arbetar med försäljning, marknadsföring, event och customer success.
Låter detta som något för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, med startdatum hösten 2023.