Partner Program Coordinator

Partner Program Coordinator

Arbetsbeskrivning

Här är chansen för dig som är i början av din karriär med en stark administrativ och strukturell ådra men som även har ett intresse för det kommersiella och vill arbeta nära sälj. Lite floskelvarning, jag vet, men för dig som har ett öga för detaljer, utan att missa helhetsperspektivet för den delen. Här är tjänsten för dig!
Om tjänsten
Historiskt sätt har vi på Fellowmind haft vårt huvudfokus på vår konsultverksamhet där enkelt uttryck vi sålt vår tid till våra kunder. I takt med att vi vuxit (ganska rejält dessutom) i kombination att IT-branschen som helhet går mer åt ”netflix-modellen” eller PaaS och SaaS som det heter på IT-språk så ser vi att vår licens-affär växer och därför rekryterar till denna roll för att framförallt stötta våra säljavdelningar i försäljningen av licenser. Rollen är helt ny hos oss vilket gör att du kommer vara med i dess uppbyggnad och utformning i att sätta processer och arbetssätt. Du kommer rapportera till Johan, vår Strategy & Commercial Director som också är partneransvarig mot Microsoft. I rollen kommer du att jobba nära framförallt våra säljavdelningar och vår Senior Microsoft Program Specialist på koncernnivå samt även vår finansavdelning som har hand om all fakturering av licenser.
Lite kort om dina arbetsuppgifter och ansvarsområde:
Sköta vår administration i Microsofts Partner Center-portal
Koordinering av kundassociationer/erbjudanden
Licens- och avtalshantering
Vara behjälplig mot våra säljare kring licensfrågor
Sköta administration i vårt CRM kopplat till bland annat kundförfrågningar och offerter
Ansvara för ”claims” gentemot Microsoft
Bidra i relationen med Microsoft kring licenshantering

Kort och gott (ytterligare floskelvarning) en spindeln-i-nätet-roll mellan våra viktigaste partners, våra säljavdelningar och våra kunder.
Lite om vad du får hos oss:
Ett företag där vi skippat så många skrivna regler som möjligt. Hos oss utgår vi från att alla är vuxna människor, som är kloka och som fattar smarta beslut (gäller även ledare…) vilket gör att vi slipper en massa pekpinnar och förmaningar
En roll där du är med och gör skillnad! På riktigt! Varje dag!
Ett prestigelöst gäng som verkligen delar med sig av sin kunskap och är mån om att du ska blomstra hos oss
Vi glömmer inte bort att skapa balans i livet, och vi hjälps åt precis som ett riktigt bra lag ska göra, vilket gör oss till antitesen till övertid, prestationsbaserade löner och vassa armbågar
Väldigt hög flexibilitet när det gäller arbetstider och arbetsplats
Ett friskvårdsbidrag som är stort nog att räcka till både gymkort OCH liftkortet på skidsemestern (OK med Skatteverket sedan 2018)

Vem vi söker?
Vi tror att denna rollen lämpar sig väl för dig som är i början av din karriär med ett par års erfarenhet inom administration och koordinering, kanske i en roll som orderadministratör, sales support, marknadskoordinator eller motsvarande. Du är van att arbeta med digitala verktyg online och givetvis Officepaketet inklusive Excel. Du behärskar både svenska och engelska på en professionell nivå då du kommer använda båda språken dagligen i arbetet. Har dessutom arbetat med licensfrågor eller Partner Program sedan tidigare är det givetvis meriterande.
Som person är du strukturerad, med ett öga för detaljer (läs; du ser när säljarna knappat in fel i systemet). Vidare så är du serviceminded, inger förtroende och har lätt för att skapa och underhålla relationer. Då rollen är ny och du kommer vara den enda i en liknade roll är det viktigt att du är självgående och har lätt för att driva dig själv i arbetet.
Det praktiska
Start: Gärna så snabbt som möjligt, men vi har full förståelse för att du har uppsägningstid och vill avsluta där du är idag på ett snyggt sätt.
Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här och utgår från att det ska fungera för alla parter.
Placering: Your pick! Centralt på vårt Malmökontor eller på vår nybyggda Göteborgskontor beläget på Masthuggskajen.
Sista ansökningsdag: 8/5, men gå inte och dra på det. Vi läser alla ansökningar löpande och försöker komma till skott redan innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Lindgren, 0703543040, Emma Lagerbielke, 0708 55 54 79,

Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com
0703543040
Maria LIndgren

Maria Lindgren
0703543040
Maria Lindgren, Recruiter
0703-543040
Maria Lindgren, recruiter
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Maria Lindgren
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Jessica Rundgren

Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com

Maria Lindgren, Rekryterare
+46 703 54 30 40

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Besöksadress

Aröds industriväg 66
GÖTEBORG

Postadress

Masthuggstorget 3
Göteborg, 41463

Liknande jobb


Personalplanerare

Personalplanerare

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024